جایگاه بالای ورزش ملی زورخانه‌ای در یزد

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد با بیان این که هم‌اکنون ۹۶ زورخانه فعال در این استان وجود دارد، بیشترین فعالان این رشته در استان را مربوط به رده‌های سنی جوانان و نوجوانان خواند.

«هادی پاک‌نیا» تصریح کرد: هرچند این رشته‌ی ورزشی نیز مانند سایر رشته‌ها مدت مدیدی به دلیل شیوع کرونا غیرفعال بود ولی از دو ماه قبل با دریافت کد رهگیری، به صورت نیمه فعال تمرینات زورخانه‌ای آغاز شده ولی در عین حال حضور ورزشکاران و مربیان به دلیل ترس از ابتلا به بیماری و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مانند گذشته نیست.

وی افزود: در حال حاضر با وجود این نقصان به جز دو شهرستان که دارای وضعیت قرمز هستند، زورخانه‌های سایر شهرستان‌های یزد به صورت نیمه فعال و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت دارند.

به گفته‌ی پاک‌نیا، یزد با در اختیار داشتن ۹۶ زورخانه جایگاه دوم کشور به لحاظ بیشترین زورخانه را پس از استان اصفهان دارد و همین ایام کرونایی نیز سه باب زورخانه‌ی جدید در شهرهای حمیدیا و بهاباد و نیز ابراهیم‌آباد رستاق با حضور استاندار محترم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی استقبال جوانان و نوجوانان یزدی از این ورزش را بسیار قابل توجه خواند و با بیان این که بیشترین فعالان این ورزش در استان مربوط به همین رده‌های سنی است، عنوان کرد: ورزش باستانی به لحاظ معنویت و آیینی بودن با روحیه ورزشکاران متدین دارالعباده سازگاری دارد و علاوه بر ایجاد آمادگی جسمانی بالا، روح و روان ورزشکاران را تقویت می‌کند.

رئیس هیات ورزش باستانی یزد با انتقاد از نبود حمایت‌های مالی شایسته‌ی این ورزش از سوی دستگاه‌های دولتی، گفت: خوشختانه باستانی‌کاران یزد با دل و جان و بدون چشمداشت مالی در این عرصه فعالیت می‌کنند و شاید همین امر باعث موفقیت‌های پیاپی ورزشکاران و شکوفایی ورزش ملی زورخانه‌ای در یزد شده باشد.

وی در این باره از ارتقای جایگاه ورزش زورخانه‌ای استان یزد از سیزدهم کشور به رتبه‌ی دوم کشور طی سال‌های گذشته خبر داد و این جایگاه را ماحصل تلاش ورزشکاران و فعالان این رشته‌ی ورزشی در استان خواند.

به گفته‌ی وی، باستانی‌کاران یزدی در همین دوران کرونایی با حضور در چهار مسابقه‌ی مجازی کشور حائز کسب دو عنوان اولی شده‌اند.

پاک‌نیا در پایان جایگاه مربیان و داوران زورخانه‌ای استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را نیز مطلوب خواند و در این باره تصریح کرد: در حال حاضر استان یزد دارای دو مربی با درجه‌ی بین‌المللی، ۳۰ مربی درجه یک کشوری و دو مربی حاضر در اردوی تیم ملی و همچنین دو مدرس مربیگری است و در بخش داوری نیز از دو داور در سطح بین‌المللی و دو مربی داوری بهره‌ می‌گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..