امام جمعه یزد:

فعالان فرهنگی به دنبال راهی برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اقدامات خوب بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و دینی انجام شده اما فعالان این بخش باید به دنبال راهکاری برای افزایش اثرگذاری این برنامه ها باشند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، جلسه شورای مهدویت استان یزد با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌هایی که دشمن برای انحراف جوانان ما از دین و معنویت انجام می‌دهد، بسیار اثرگذار است و به طور ملموس در جامعه مورد هدف آنها بروز و ظهور پیدا می‌کند، اظهار داشت: در جبهه مقابل آنها، تاکنون اقدامات فرهنگی خوبی توسط دستگاه‌ها، شورا و تشکل‌های مختلف انجام شده اما متاسفانه به نظر می‌رسد اثرگذاری چندانی نداشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی که در حوزه‌های عفاف، حجاب، مهدویت و … انجام شده است، افزود: این اقدامات ارزشمند است اما آثار بیرونی آن کمتر در جامعه مشاهده می‌شود.

ناصری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های انجام شده باید آسیب‌شناسی شود، عنوان کرد: باید دید که دشمنان دین از چه روش‌هایی بهره می‌گیرند که کار و برنامه آنها در برخی موارد اثرگذارتر است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: البته اقدامات خوب بسیاری انجام شده اما باید به دنبال راهکاری برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی و دینی باشیم.

ناصری با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه مهدویت نیز بیان کرد: برای جذب جوانان و نوجوانان به این برنامه‌ها، ابتدا باید اخلاق، رفتار و گفتار فعالان این عرصه برای مخاطبان جذاب و اثرگذار باشد و از سبک و سیره منتظر واقعی جذب این جریان شوند.

وی تصریح کرد: کسی معتقد به امام زمان (عج) است و خود را از منتظران حضرت می‌داند، باید اخلاق و سبک زندگی او به شیوه‌ای باشد که عشق به امام عصر (عج) را در مخاطب خود ایجاد کند و فرد ناخودآگاه جذب شود بنابراین لازم است در رابطه با سیره و سیمای منتظر واقعی، تولیدمحتوا شود و در دسترس همگان به ویژه فعالان جریان مهدویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: منتظر واقعی تنها نباید به زبان خود را منتظر بداند بلکه باید سیره امام زمان (عج) را دنبال کند.

ناصری با اشاره به برخی برنامه‌های اجرا شده توسط بنیاد مهدویت اظهار داشت: برنامه‌های ظاهری خوب و البته لازم است اما باید به سمت کارهای اثرگذارتر برویم.

وی با تاکید بر اینکه تشکیلات مهدویت باید فکر و حرکت اساسی و اثرگذار داشته باشد و فعالان آن اخلاق مهدوی داشته باشند، افزود: در حوزه معنوی و فرهنگی، کارهای ماندگار و جذاب کم داریم و باید به سمت توسعه این فعالیت‌ها حرکت کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..