مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

موزه شهدا در بافت تاریخی یزد ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی یزد از ایجاد موزه شهدا در بافت تاریخی یزد خبر داد و گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش، یکی از مدارس قدیمی بافت تاریخی یزد مرمت و به موزه شهدا تبدیل می شود.

به گزارش یزدی نیوز، سیدمصطفی فاطمی در نشست خبری کمیته یزد شهر میراث جهانی دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد اظهار داشت: یزد از مهمترین پایگاه‌های مبارزات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و رویدادهای بسیار مهمی هم در دوران مبارزات انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس در یزد رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای درگیر جنگ، نماد و جاذبه های گردشگری مرتبط با جنگ ایجاد کرده و از این واقعه به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده شده است، افزود: ما نیز در یزد به عنوان شهر میراث جهانی در صدد ایجاد مسیر گردشگری دفاع مقدس هستیم.

فاطمی ادامه داد: از خیابان قیام تا مسجد حظیره به عنوان پایگاه مبارزات انقلاب اسلامی به عنوان مسیر گردشگری دفاع مقدس یزد در نظر گرفته شده و راهنمایان تورهای گردشگری، اطلاعات لازم را به گردشگران در این مسیر خواهند داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین از ایجاد موزه شهدا در بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار داشت: اغلب شهدای یزد به شکلی ارتباط با بافت تاریخی دارند به نحوی که یا در آنجا متولد شده اند، یا سکونت داشتند، یا تحصیل کرده اند و یا از آنجا به جبهه اعزام شده اند بر این اساس در صدد ایجاد موزه ای در بافت تاریخی هستیم.

فاطمی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش استان یزد، یکی از مدارس تاریخی در محدوده بافت تاریخی مرمت و به موزه تبدیل می شود.

وی یادآور شد: در تلاشیم همانگونه که برای عاشورا به عنوان یک واقعه مهم در تاریخ اسلام و تشیع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای گردشگران خارجی انجام گرفت، در حوزه دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی نیز اطلاع رسانی درست از واقعیت ها داشته باشیم تا گردشگران خارجی با واقعیت جنگ تحمیلی علیه ایران آشنا شوند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..