درخشش دانش آموزان یزدی در المپیاد علمی کشور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان: دانش آموزان یزدی ۱۱ مدال رنگارنگ در المپیاد علمی کشور بدست آوردند.

به گزارش یزدی نیوز، کارآموز گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف و اسناد بالادستی خود با رویکرد سند تحول و بسته‌های تحول آفرین و همچنین آموزش و پرورش استان استان با بهره گیری از این سند و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه فرهنگ علم و تحقیق و پژوهش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: استان یزد به عنوان پیشتاز در حوزه آموزشی کشور که همیشه مورد نظر مسئولان واقع شده است موفقیت‌های بسیار خوبی بدست آورده که مرهون مجموعه معلمان و مدیران مدارس و اولیا و دانش آموزان فهیم و دانا است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: المپیاد علمی از مهمترین و معتبرترین مسابقات علمی در جهان است که در ۱۲ رشته تحصیلی برگزار می‌شود.

کارآموز اظهار داشت: استان یزد در سال تحصیلی جاری موفقیت بسیار خوبی کسب کرده و چهار مدال طلا، چهار مدال نقره و سه برنز توسط دانش آموزان یزدی بدست آمد.

وی از مشارکت ۵۷۷ دانش آموز یزدی در المپیاد علمی خبر داد و گفت: ورود به دانشگاه بدون شرکت در کنکور سراسری، معافیت از خدمت سربازی، عضویت در بنیاد ملی نخبگان و بورسیه تحصیلی از امتیاز‌های اختصاص یافته به رتبه‌های برتر المپیاد است.

کارآموز ادامه داد: المپیاد در دو رتبه جهانی و ملی برگزار می‌شود و دانش آموزانی که مدال طلا کسب کرده اند باید خود را برای المپیاد جهانی آماده کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..