خطر اوج گیری مجدد کرونا با ساده انگاری شهروندان

استاندار یزد با ابراز نگرانی نسبت به عادی پنداری و ساده انگاری شرایط کرونایی در استان گفت: این ساده انگاری میتواند موجب اوج گیری مجدد کرونا شود و در همین راستا لازم است اطلاع رسانی موثر برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه صورت گیرد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران و شهرداران استان و جمعی دیگر از مسئولین به منظور بررسی آخرین شرایط و برنامه های استان در این حوزه برگزار شد، درباره آخرین وضعیت شیوع این بیماری در استان گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش نگران کننده بیماران سرپایی و فوتی ها بوده ایم که ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل بیماری را دو چندان می کند.
استاندار با اشاره به برخی پیش بینی های کشوری در خصوص وقوع پیک بعدی کرونا در اسفند ماه، عنوان کرد: امیدواریم با کمک یکدیگر و مدیریت موضوع، دچار این پیک نشویم.
مقام ارشد اجرایی دولت در استان با ابراز نگرانی نسبت به عادی پنداری و ساده انگاری ها شرایط کرونایی در استان گفت: در همین راستا لازم است اطلاع رسانی و تبلیغات موثر برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه صورت گیرد.
دکتر طالبی با تاکید بر ضرورت رعایت محدودیت های کرونایی گفت: محدودیت های مربوط به تردد شبانه و سقف زمانی فعالیت اصناف باید بدون اغماض و به صورت کامل اجرایی شود.
وی همچنین از مسئولان عالی شهرستانها خواست در زمینه اجرای طرح محله محور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهتمام و همراهی لازم را داشته باشند.
دکتر طالبی با اشاره به تشکیل کمیته نظارتی برای بررسی چگونگی اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با کرونا از سوی دستگاه های مسئول گفت: در صورت اجرای ضعیف مصوبات از سوی دستگاه های مربوطه، با آنها برخورد خواهد شد.
وی در انتها در خصوص چگونگی اجرای برنامه های ایام ا… دهه فجر و مراسمات تجمعی تاکید کرد: برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر باید منطبق با مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شوند.

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..