ظرفیت‌های بالای قطب کشاورزی یزد از زبان رئیس جهادکشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، شهرستان خاتم را قطب کشاورزی این استان خواند و از اختصاص تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و ارتقای ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

«سید جمال سجادی‌پور» با بیان این که شهرستان خاتم از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های دامپروری، باغبانی، زراعت و کشت‌های متراکم گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی برخوردار است، گفت: ۶۴ درصد سطح زراعت و باغبانی استان در شهرستان خاتم است و هم‌اکنون در بخش باغبانی محصول پسته خاتم، رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سطح زیرکشت گلخانه‌های این شهرستان از پنج هکتار به ۵۵ هکتار افزایش یافته و از لحاظ توسعه گلخانه‌ها از شهرستان‌های پویای استان به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: در آینده سطح زیرکشت گلخانه‌های استان با بهره‌برداری از سه شهرک گلخانه‌ای در شهر هرات، مروست و بخش چاهک افزایش خواهد یافت و شاهد رونق اقتصاد کشاورزی به صورت کشت‌های متراکم و علمی در سطح این شهرستان خواهیم بود.

وی گفت : خاتم در حوزه دامپروری نیز از پتانسیل خوبی برخوردار است و تقریبا نیمی از عشایر استان در این شهرستان هستند و در همین راستا نیز برای ایجاد شهرک‌های دامپروری به صورت خصوصی و عمومی به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که استان یزد در پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در کشور پیشگام است، گفت: پرورش و تولید تیلاپیا با تراکم بالا در هر هکتار تا ۲۰۰ تن برداشت می‌شود و از مزیت‌های استخرهای پرورش ماهی استان این است که پس از صید، آب استخر در مزارع و باغ‌ها استفاده می‌شود و علاوه بر صرفه جویی مصرف آب، املاح این آب نیز برای رشد گیاهان مناسب و مفید است.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای آبیاری کم فشار و تحت فشار، تسهیلات بلاعوض برای آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار ۱۷ میلیون تومان و جهت آبیاری کم فشار هر هکتار ۷.۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود، گفت: خوشبختانه شهرستان خاتم این اعتبارات را به خوبی جذب کرده و امروز راندمان آبیاری استان از ۳۸ درصد به ۴۸ درصد رسیده است که این مساله رویکرد خوب مردم به سمت استفاده بهینه از منابع آبی را نشان می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، سجادی پور در پایان افزود: متقاضیان برای استفاده از ظرفیت خوب شهرستان در حوزه کشاورزی می‌توانند با ثبت‌ نام در سایت سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) از تسهیلات برای سرمایه‌گذاری برخوردار شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..