امام جمعه یزد:

آموزش و پرورش یزد تحول در سیستم آموزشی را جدی بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آموزش و پرورش استان یزد، مدیران، معلمان و فرهنگیان، تحول در سیستم آموزشی را جدی بگیرند و نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله ناصری،  در دیدار با مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش جایگاه حساس و حائز اهمیتی دارد و از آنجا که بچه‌های معصوم از سن زیر شش سال تا ۱۸ سالگی، دوران رشد معنوی، عقلی و جسمی خود را در مدرسه و مهدکودک به سر می‌برند، می‌توان گفت که حساس‌ترین دوران زندگی یک انسان در دست آموزش و پرورش است.

وی افزود: کارآمدی افراد، رشد فکری آنها همچنین شکل گرفتن شخصیت آنها یا بالعکس، سقوط اخلاقی، ناکارآمدی و وابستگی آنها در این دوره اتفاق می‌افتد بنابراین باید دقت نظر جدی داشته باشیم زیرا آینده یک کشور و یک ملت در دستان دانش آموزان امروز است.

ناصری با بیان اینکه دشمنان انسانیت نیز از این دوران به عنوان یک فرصت طلایی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در شرایطی که ما نسبت به دانش آموزان و کودکان خود در این دوره غفلت کرده ایم، دشمن روی آنها سرمایه گذاری کرده و آنها را به سمتی سوق داده که مادی‌گرا، سطحی‌نگر، بی‌برنامه و فاقد قدرت تفکر و تعقل باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه آنها زمینه سازی می کنند که دانش آموزان و دانشجویان ما به دنبال نمره و مدرک گرفتن باشند و حتی نخبگان ما را به کشورهای خود دعوت می کنند تا به آنها پول بیشتری بدهند تا فعالیت علمی آنها را متوقف و در راستای اهداف خود هدایت کنند، افزود: غربی‌ها می خواهند به نحوی عمل کنند که جوانان ما به سمت آنها گرایش پیدا کنند و هشدارها در زمینه توجه به عاقبت و آخرت خود و مردم جامعه و کشور، بی‌اثر باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن دستور داده که خودتان و فرزندانتان را از آتش جهنم نجات دهید، افزود: غربی‌ها بر خلاف دستور قرآن، مردم را به سمت آتش هدایت می کنند و در این شرایط اصحاب فرهنگ، دانشگاه، اساتید و معلمان باید متوجه شرایط باشد و ببینند که برای فرزندان این مرز و بوم چه برنامه ای دارند.

ناصری اظهار داشت: در قرآن بیش از ۲۰ آیه مبنی بر اینکه «چرا تفکر نمی‌کنید» و بیش از ۲۰ آیه در مورد تعقل داریم و در آیات بسیاری به تفکر، تعقل و تدبر تاکید شده در حالی که انگلیسی‌ها از ۱۰۰ سال پیش این سه اصل اساسی را از آموزش فرزندان ما کنار گذاشته‌اند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه آنها همچنین دین و معنویت را از آموزش‌های ما حذف کرده‌اند، افزود: چنین سیستم آموزشی در نهایت تعداد زیادی فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار تحویل جامعه می‌دهد به نحوی که هنر برخی مهندسان ما در صنعت پس از سالها کار، این است که بتوانند از دستگاهی که خارجی‌ها درست کرده‌اند، استفاده کنند اما به خود زحمت ندادند یا جرات نکردند که از این دستگاه‌ها سر در بیاورند و نظیر آن را بسازند.

ناصری تاکید کرد: البته در برخی علوم از جمله نانو، هسته ای، دفاعی و … به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌ایم اما برخی صنایع نظیر صنایع خودروسازی در سطحی‌ترین وضعیت مانده‌اند.

وی از معلمان و فرهنگیان خواست تا دلسوز فرزندان این مرز و بوم باشند و تلاش کنند تعقل، تفکر و تدین را به آموزش‌های خود در مدارس بازگردانند.

امام جمعه یزد ادامه داد: یکی از دلایل این تحریم‌ها نیز سرگرم بودن مردم ما به مسائل اقتصادی و غافل کردن آنها از دین و دیانت است بنابراین می بینیم که صهیونیست‌ها لحظه ای آرام ننشسته اند و مدام به دنبال برنامه ریزی و دسیسه چینی علیه اسلام و مسلمین هستند.

وی، خواستار ایجاد تحول بزرگ و جدی در آموزش و پرورش شد و گفت: این تحول هم باید در سیستم آموزشی و هم در افکار و اندیشه معلمان و مدیران و فرهنگیان به عنوان اقشار اثرگذار جامعه ایجاد شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..