معرفی یزد به عنوان مقصد پایلوت در برابر کرونا

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد: گردشگران با تحت پوشش قرار گرفتن سامانه جانا به منظور رصد واحد‌های گردشگری می‌توانند وارد استان شوند.

 

به گزارش  یزدی نیوزسید مصطفی فاطمی با اشاره به پتانسیل بالای استان یزد نسبت به استان‌های دیگر در حوزه گردشگری گفت: اقتصاد گردشگری که جزیی از اقتصاد استان است باید با توجه به سلامت شهروندان رونق گیرد.

وی افزود: گردشگران با تحت پوشش قرار گرفتن سامانه جانا به منظور رصد واحد‌های گردشگری می‌توانند وارد استان شوند.

فاطمی از ایجاد ۱۵ شغل به طور مستقیم در حوزه گردشگری در استان، خاطر نشان کرد: تعداد واحد‌های بومگردی در مجموعه اقامتگاه‌ها به ۳۹۰ و تخت‌های اقامتی از ۳۷۰۰ به بیش از ۱۱ هزار تخت افزایش یافته که این حجم رشد گردشگری در سال‌های اخیر نشان دهنده میزان سرمایه‌گذاری بالا در بخش گردشگری و افزایش توجه به اقتصاد گردشگری در استان مثل کمپ‌های کویری، رستوران‌ها و آژانس‌های مسافرتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، بخش عمده‌ای از اقتصاد پویایی شهررا مرهون حضور گردشگران در شهر دانست و تصریح کرد: پتانسیل استان در حوزه گردشگری نسبت به سایر استان‌ها بسیار بالا است به طوری که در ۶ ماهه اول سال، ۵۰ هزار گردشگر وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ راهنمای گردشگری به زبان‌های مختلف در استان وجود دارد، ادامه داد: یزد به واسطه فعالان حوزه گردشگری به عنوان مقصد پایلوت در برابر کرونا به جهانیان معرفی شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..