لزوم کشت توام و چند کشتی در کشت‌های گلخانه‌ای

رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: جهت افزایش بازده اقتصادی گلخانه باید به سراغ کشت توام و چند کشتی در گلخانه‌ها رفت.

به گزارش یزدی نیوز، سجادی پور ضمن بازدید از گلخانه چهار هکتاری واقع در روستای چرخاب در شهرستان اشکذر گفت: تولیدات گلخانه‌ای از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال از جایگاه بسیار مناسبی در این شهرستان برخوردار است و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود دراشکذر، توسعه گلخانه‌ها و تولید محصولات گلخانه‌ای به سرعت افزایش یافته است بطور یکه سطح زیرکشت گلخانه‌های اشکذر بالغ بر ۵۳۰ هکتار با بیش از ۱۵۰ هزارتن تولیدمی باشد.

وی افزود: هر گلخانه دار باید حداقل دو یا چند نوع محصول کشت کند و از تک کشتی پرهیز کرد تا اگر یکی از محصولات در آن فصل از قیمت خوبی برخوردار نبود محصول دیگر جبران قیمتی نماید، مانند تولید همزمان خیار، گوجه فرنگی، فلفل و … قطعا این امر ریسک قیمتی را کاهش داده و سبب می‌شود بازده اقتصادی این فعالیت افزایش یابد.

رییس سازمان جهادکشاورزی ادامه داد: کشت انواع جدیدی از محصولات باغبانی نظیر انواع میوه‌های گرمسیری مانند آناناس، پاپایا و موز، در شرایط گلخانه‌ای نیز به ترکیب کشت گلخانه‌ای استان یزد اضافه شده است که امیدواریم تنوع بخشی به کشت‌های گلخانه‌ای موجب رونق بیشتر کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش بازدهی گلخانه در استان شود.

وی همچنین اظهار داشت کشت نشایی در گلخانه‌های استان رایج شده بطوریکه هم اکنون سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون نشاء انواع محصولات گلخانه‌ای در استان یزد تولید و کشت می‌شود که حد اقل ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب و انرژی از این طریق صرفه جویی می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..