نقره داغ شدن اخلالگران بازار سکه و طلا در یزد

معاون دادستان یزد: پاسداران گمنام امام زمان (عج)، ۲ بنگاه طلا فروشی در استان یزد را که با انجام معاملات کاغذی موجب اخلال در بازار سکه و طلا شده بودند، پلمب کردند.

به گزارش یزدی نیوز، جعفری گفت: معاملات فردایی یا کاغذی که در بعضی موارد مرسوم شده است، اینگونه معاملات با توجه به اینکه طرفین قصد واقعی بر تحویل و تسلیم طلا و جواهرات را ندارند و از نظر قانونی باطل است که این معاملات شرایط ماده ۱۹۰ قانون مدنی را ندارد.

جعفری افزود: استعلامی که از اداره حقوقی قوه قضاییه گرفتیم، اینگونه معاملات را باطل اعلام کرده است.

وی گفت: از لحاظ شرعی فتوای برخی از مراجع این گونه معاملات بر خلاف موازین شرعی اعلام کرده اند، چون هیچگونه طلا و جواهری تحویل و تسلیم نمی‌شود و باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور هم می‌شود.

معاون دادستان یزد به بنگاه‌های اقتصادی هشدار داد از اینگونه معاملات به جد، پرهیز کنند.

جعفری ادامه داد:معاملات فردایی و کاغذی موجب عدم تعادل بازار شده و حضور دلالان و سفته‌باز‌هایی که دانسته یا ندانسته در آسیاب دشمن آب می‌ریزند، در آشفتگی بازار سکه و طلای داخلی اجازه نمی‌دهد که بازار به شکل واقعی و معاملات صحیح خود پیش رود.

معاون دادستان یزد اضافه کرد: تمام آشفتگی و بهم‌ریختگی بازار و افزایش تقاضا، در بخش سفته بازی‌هایی است که افراد به‌جهت سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش ریالی خود اقدام به خرید‌های غیر واقعی و تقاضای کاذب کرده و با خرید سکه به تعداد بالا حتی تا ۲۰۰ عدد سکه، موجب ایجاد حباب غیر واقعی قیمت و بازار را آشفته می‌کنند.

مردم در صورت مشاهده این گونه تخلفات سریعا با ستاد خبری اطلاعات سپاه با شماره ۱۱۴ تماس بگیرند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..