معاون صندوق بیمه روستائیان کشور:

صنعت بیمه‌ای در کشور ضعیف است

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور با اشاره به مزایای عضویت اختیاری در این صندوق برای قشر مخاطب، اظهار کرد: متاسفانه صنعت بیمه ای در کشور ما ضعیف است و خیلی کم از بیمه‌های اختیاری استقبال می شود.

«علی اخوان» در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پیش آمده، گفت: تمام همکاران بنده در سطح کشور برای رسیدن به یک هدف تمام تلاش خود را انجام می دهند و آن رسیدگی به وضعیت بیمه ای عشایران و کشاورزان در کشور است که جزء افراد پرتلاش و زحمتکش جامعه به حساب می آیند.

وی تشکیل بیمه روستائیان و عشایر کشور را در سال ۱۳۸۴ عنوان و اظهار کرد: در سال ۸۴ آیین‌نامه‌ای به تصیوب رسید که با تمام نقاط قوت و ضعف شروع به کار کرد و استان یزد نیز جزء استانهای پیشرو و اولی بود که این طرح را به صورت جدی پیگیری و اطلاع رسانی کرد.

اخوان خاطرنشان کرد: دو سوم حق بیمه این صندوق توسط دولت پرداخت می شود و صرفاً یک سوم حق بیمه توسط افراد متقاضی پرداخت می‌شود ولی متاسفانه چون این بیمه اختیاری است خیلی از روستائیان تمایلی به پرداخت آن ندارند.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور همکاری و مساعدت تمام دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را خواستار شد و گفت: بانکهای عامل و صندوق هایی که وام های روستایی پرداخت می کنند، می توانند در اطلاع رسانی این طرح بیمه‌ای، یاری رسان ما باشند چرا که صنعت بیمه ای در کشور ما ضعیف است و خیلی کم از بیمه های اختیاری استقبال می شود.

اخوان در پایان به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان مرکز آموزش های فنی حرفه ای و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد اشاره کرد و افزود: زمینه های خوبی برای اطلاع رسانی و اجرای طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، «عماد تشکری» سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: مدیران عضو شورای هماهنگی همواره به صورت حلقه های زنجیر با یکدیگر در ارتباط هستند و هر زمان یکی از ادارات عضو شورا جهت انجام وظایف محوله، نیاز به یاری داشته باشد سایر دستگاه ها همکاری لازم را بعمل می‌آورند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..