مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد مطرح کرد:

شرکت ۱۲۰۰ یزدی در پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد از اجرای پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در یزد در حال اجراست و تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر در این پویش شرکت کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز، جواد ذاکر روز پنج‌شنبه در نشستی خبری به تشریح پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال پرداخت و اظهار داشت: ۲۳ مدرسه در دهه فجر امسال در استان یزد بهره برداری می شود که زیربنای آنها بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع است.

وی عنوان کرد: دو مدرسه خیری شامل مدرسه اوتیسم در شهرک رزمندگان و مدرس معلولان جسمی حرکتی در امامشهر نیز در زمره طرح‌های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال است.

ذاکر با بیان اینکه خیران استان در سال جاری ۱۹۵ میلیارد تومان در طرح های بزرگ خیری مشارکت کردند، افزود: خیران در احداث ۳۳ مدرسه با ۲۲۰ کلاس درس مشارکت کردند که عملیات احداث این مدراس هم اکنون در حال اجراست و سال تحصیلی آینده تحویل آموزش و پرورش می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح «آجر به آجر» بیان کرد: در قالب این طرح هر یک از شهروندان استان بر حسب توان مالی می تواند در ساخت مدارس خیری مشارکت داشته باشند که خوشبختانه خیران استان در این طرح مشارکت بسیار خوبی داشتند.

ذاکر عنوان کرد: بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در استان در این پویش شرکت کردند و در دی ماه نیز دو مدرسه در قالب همین طرح بهره برداری شد.

وی همچنین از اجرای طرح پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» خبر داد و گفت: در استان تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر در این پویش شرکت کرده اند.

ذاکر ادامه داد: در راستای اجرای این طرح اکنون مدرسه‌ ۶ کلاسه در منطقه خویدک یزد با مشارکت تعدادی از بانوان در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد یادآور شد: این پویش با هدف فعال کردن بانوان در کار خیر اجرا می شود و بانوان می توانند در این پویش یا به طور مستقیم شرکت کنند یا افراد دیگر به نام همسر، مادر و دختران خود اقدام به انجام کار نیک و مشارکت در مدرسه سازی کنند.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این طرح می توانند از حداقل هزار تومان (هزینه یک آجر) یا ۲۵۰۰ تومان (هزینه یک کاشی با درج نام خیر) در این طرح که از ایام فاطمیه آغاز شده، مشارکت کنند و انتظار داریم در ایام ولادت حضرت زهرا(س)، میزان مشارکت مردم به ویژه بانوان به اوج خود برسد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..