آغاز مراسم اعتکاف با حضور۱۴هزار نفر در یزد

no-thumbs

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد از آغاز برگزاری مراسم اعتکاف با حضور افزون بر 14 هزار نفر در این استان خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام علی کارگر افزود: مراسم اعتکاف در یزد و مناطق و شهرستانهای تابعه استان تا روز شنبه ۱۵ ماه رجب ( چهارم اردبیبهشت ماه ) ادامه دارد .
وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ مسجد در استان یزد پذیرایی معتکفان است، بر انجام برنامه های مذهبی ، سخنرانی ، دعا و نیایش ، پاسخ به سوالات شرعی و شبهات و مدیحه سرایی تاکید کرد.
معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز همانند سال‌های گذشته با استقبال خوب مردم دین‌مدار و بخصوص جوانان مواجه شده است .
کارگر اظهار کرد: پارسال افزون بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که آمار خوبی در بین استان های کشور محسوب می شود .
این مسئول ادامه داد: حدود ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف را زنان و دختران تشکیل می‌دهند که بخش عمده آنها جوانان مومن هستند.
کارگر همچنین از برگزاری بخش دانش آموزی اعتکاف مخصوص برادران در یزد خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف دانش آموزی در مسجد جامع یزد برگزار شده است .
وی به اهمیت و نقش اعتکاف و حضور قشرهای مختلف مردم و جوانان در آن اشاره و بر بهره گیری از فیوضات ماه مبارک و پر خیر و برکت رجب تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران به عنوان دارالعباده شناخته می شود .
 

بخش نظردهی بسته شده است..