ترمیم شکاف دانشگاه و صنعت با همکاری استاندارد و دانشگاه علمی کاربردی

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: شکاف موجود بین دانشگاه و صنعت، با همکاری‌های خوب استاندارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد ترمیم می‌شود.

به گزارش  یزدی نیوز محمدرضا زارع بنادکوکی در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد اظهار داشت: خوشبختانه گردانندگان واحد‌های تولیدی استان با دانش و فناوری‌های روز دنیا آشنا هستند و با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در بنگاه‌های اقتصادی و مراکز صنعتی، زنجیره تولید و اشتغال به ویژه در حوزه‌های مهارت و نیروی انسانی کاملتر می‌شود.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت واحد‌های صنعتی استان را فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد تشکیل داده و این موضوع نشان دهنده اهمیت واحد‌های تولیدی به فارغ التحصیلان مهارت محور است.

بنادکوکی تصریح کرد: اهداف و وظایف سازمان ملی استاندارد بسیار گسترده و به چهار گروه کلی و زیرگروه‌های بیشتری تقسیم می‌شود و ما به عنوان بازوی بزرگ نظارتی بر روی کیفیت تولید در صنایع مختلف در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی نقش پررنگی داریم و به عبارتی از بازیگران اصلی در این چرخه مهم هستیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد ادامه داد: این نهاد دولتی دارای جایگاه مهمی در نظام اداری و اجرایی کشور است به گونه‌ای که کارشناسان استاندارد به عنوان ضابطین قضایی در نظام حقوقی و قضایی کشور مطرح هستند. ضمن این که کارشناسان ما نظارت ویژه‌ای بر روی کیفیت در خطوط تولید و حتی بازار توزیع و مصرف دارند که این نظارت ها، بازرسی‌ها و حتی نمونه برداری‌ها حداقل چهار مرتبه در سال انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد نیز در این نشست گفت: تاکید و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی بر ارائه آموزش‌های مهارتی و تربیت فارغ التحصیلان توانمند و کارآفرین است تا قادر باشند در چرخش چرخ‌های اقتصادی و صنعتی کشور، موثر واقع شوند.

عباس علی جعفری افزود: درصد قابل توجهی از کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت خطوط تولید کارخانجات صنعتی استان از دانش آموخته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد هستند که این ویژگی، نشان دهنده اجرای صحیح و هدفمند سیاست‌های این دانشگاه در سال‌های گذشته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..