مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد :

نگاه ویژه به فرصت بوم گردی و گردشگری روستاهای استان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به قدمت و بافت خاص فرهنگی روستاهای این استان از توجه ویژه به بخش گردشگری و بوم گردی روستاها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز هادی مقیمی اظهار کرد: گردشگری هدف اول در روستاهاست که در این زمینه روستاهای هدف گردشگری تعریف شده اند و تاکنون ۶۰ روستا انتخاب و در آینده ای نزدیک تعداد روستاهای مورد هدف در این زمینه افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: در همین راستا اجرای طرح مشارکت روستائیان در استقرار واحدهای تولیدی برای اولین بار در استان اجرایی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید طرح تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت دوره پنج ساله در نظر گرفته شده است.
مقیمی با بیان اینکه این طرح کمک قابل توجهی به ایجاد رونق و اشتغال در روستاها می کند افزود: اجرای طرح مذکور موجب بازگشت مردم به روستاها خواهد شد.
وی اضافه کرد: بدلیل بی توجهی به توانمندسازی روستائیان به ایجاد اشتغال و رفاه مناسب برخی از روستاها خالی از سکنه شده اند که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در این زمینه موجب بازگشت آنها شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به بحران کم آبی در استان بر توسعه اشتغال های کم آبخواه تاکید کرد و گفت: باید به سمتی برویم تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.
به گزارش ایرنا،مقیمی یادآور شد: روستائیان می توانند با استفاده از فرصت بوم گردی در حوزه گردشگری موجب رونق و ایجاد اشتغال و کسب کار شوند.
شهرستان خاتم با دوبخش مرکزی و مروست با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد واقع شده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..