فرمانده سپاه یزد:

استان یزد میزبان کنگره ملی شهید منتظر قائم

no-thumbs

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: برای نخستین مرتبه کنگره شهید محمد منتظر قائم در این استان برگزار می شود .

به گزارش یزدی نیوزسردار اکبر فتوحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: منتظر قائم را باید شهید یزدی مبارزه با نفوذ دنیای استکباری و بخصوص آمریکا در ایران ذکر کرد.
وی ادامه داد: به مناسبت پنجم اردیبهشت ماه سالروز حمله آمریکا به صحرای طبس که منجر به شهادت محمد منتظر قائم از فرماندهان وقت سپاه یزد شد کنگره این شهید والامقام برگزار می شود .
این مسئول با اشاره به اینکه شهید منتظر قائم به عنوان شهید شاخص استان یزد در سالجاری انتخاب شده لذا کنگره وی برای نخستین مرتبه در روز پنجم اردیبهشت ماه در حظیره یزد برگزار می شود .
فتوحی گفت: برای برگزاری باشکوه این کنگره ۱۲ کمیته تشکیل و وظیفه آنها مشخص شده است که اهل قلم، شاعران، نویسندگان، علما، بزرگان و تمام کسانی که مطلب، مقاله و یا خاطره‌ای در خصوص این شهید دارند می‌توانند آثار خود را به این کنگره ارسال کنند که متعاقبا در زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهید منتظر قائم و اقدامات وی از پیش از انقلاب تا حادثه طبس گفت: دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه سخنران ویژه کنگره شهید مبارزه با نفوذ در سالن شهید پاکنژاد یزد خواهد بود.
فتوحی ادامه دا د: اختتامیه کنگره شهید منتظر قائم در اسفندماه امسال در یزد برگزار می‌شود و به منظور شناساندن اسوه‌ها و الگوهایی چون شهید منتظر قائم به قشر جوانان برنامه‌های متنوعی از افتتاحیه کنگره تا اختتامیه در نظر گرفته شده است و تمام استان‌ها مراسم‌های مختلف یادبود برای این شهید بزرگوار در طول این مدت برگزار می‌کنند.
این مسئول با تشکر از همکاری دستگاه‌ها و شخصیت‌های مختلف در شناساندن هر چه بهتر این شهید به دانش آموزان و دانشجویان ادامه داد: علاوه بر افتتاحیه کنگره شهید منتظر قائم، چاپ کتاب مربوط به شخصیت ایشان و چاپ نشریه‌های مختلف، تهیه فیلم نامه در رابطه با این شهید جلیل القدر و ساخت فیلم و غیره برنامه ریزی شده است.
فتوحی همچنین از ساخت نرم افزار ویژه‌ای در حوزه دانش‌آموزی ویژه زوایای مختلف شخصیت شهید منتظر قائم خبر داد و تصریح کرد: رو نمایی از این نرم افزار، پخش نمایش رادیویی ، شعرخوانی و دعوت از شاعران سراسر کشور، اجرای نماهنگ نفوذ ویژه این شهید ، خاطره گویی یکی از همرزمان شهید و تجلیل از خانوادهای این شهید واالا مقام از جمله برنامه‌های افتتاحیه کنگره است.
وی از اجرای تئاتری در ارتباط با شکست امریکا در صحرای طبس طی هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: اردوی راهیان نور اعزامی به محل شکست امریکا در صحرای طبس با حضور جوانان نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا ،در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .
شهید محمد متتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد بود که در حمله نظامی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به طبس به شهادت رسید .
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

بخش نظردهی بسته شده است..