رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

بی نیازی کشور به واردات محصولات کشاورزی باعمل به اقتصاد مقاومتی

no-thumbs

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: افزایش تولید ، ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و بی نیاز کردن کشور به واردات محصولات کشاورزی بهترین عمل به اقتصاد مقاومتی است .

به گزارش یزدی نیوز سید جمال سجادی پور اظهار کرد: باتوجه به بحران آبی در استان یزد تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصولات کم آبخواه همچون محصولات گل خانه ای ، پسته و زعفران علاوه بر تولید و ارزش افزوده اقتصادی در اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری دارد.
وی با اشاره به توسعه کشت محصولات گل خانه ای در استان یزد افزود: یکهزار و ۳۴۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای اختصاص دارد و این استان در زمینه تولید محصولات گلخانه ای مقام نخست کشور را دارد.
سجادی پور ادامه داد: سه هزار و ۹۱۱ واحد محصولات گلخانه ای شامل ، خیار سبز ، گوجه فرنگی ، فلفل، بادمجان در استان یزد که بیشتر سطح زیر کاشت آن در شهرستانهای یزد ، اشکذر می باشد فعال است که زمینه اشتغال بیش از ۱۵هزار نفر را بطور مستقیم فراهم کرده است .
وی با بیان اینکه از این میزان سطح زیرکشت سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن محصولات گلخانه ای تولید شد ادامه داد: ۶۰درصد آن معادل ۲۰۰ هزار تن آن به کشورهای عراق، روسیه ، آسیانه میانه و امارات صادر شده است.
به گزارش ایرنا، این مسئول اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت محصولات گل خانه ای ۶/۱۰ هکتار آن به کشت گلهای زینتی اختصاص دارد که سال گذشته ۱۷ میلیون شاخه گل تولیدی به استانهای مختلف کشور صادر شد.
سالانه از سطح ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار اراضی قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی شامل ۴۵۰ هزار تن محصول زراعی، ۲۴۰ هزار تن محصول باغی، ۳۶۰ هزار تن محصولات گلخانه ای و ۲۸۰هزار تن محصولات دامی تولید می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..