رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز خبرداد؛

آغاز اجرای طرح تحویل حجمی آب کشاورزی در شهرستان های تفت و مهریز

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در استان یزد از سال ۹۳، گفت: طرح تحویل حجمی آب کشاورزی در شهرستان های تفت و مهریز اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز حسین ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند و اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در استان و شهرستان تفت، اقدامی مهم در جهت حفظ و نگهداری سفره های آب زیرزمینی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در ادامه روند نصب کنتورهای هوشمند، طرح تحویل حجمی آب برای کلیه دشت های حوزه شهرستان تفت و مهریز در سال ۹۹ اجرایی می شود، افزود: با اجرای این طرح ضمن تحویل حجم مصرفی بصورت پلکانی و رسیدن به حجم آخرین پروانه بهره برداری در مدت پنج سال آینده به نماینده چاههای کشاورزی، مدیریت بخش مصرف آب اراضی کشاورزی بر عهده کشاورزان خواهد بود.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز با اشاره به اینکه ۶ دشت در حوزه شهرستان تفت و مهریز برای اجرای این طرح انتخاب شدند، گفت: ۷۰ درصد چاه های کشاورزی این شهرستان ها از طرح تحویل حجمی برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت چاه های فاقد کنتور هوشمند شهرستانهای تفت و مهریز با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستانها در سال جاری خاموشی ۷۵ روزه اعمال خواهد شد و به استناد ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه تمام چاههای کشاورزی شهرستانهای تفت و مهریز تا پایان سال ۹۹ به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شوند.

ابراهیمی گفت: بدیهی است کلیه خدمات به چاههای کشاورزی شهرستان منوط به نصب کنتور هوشمند مورد تایید وزارت نیرو خواهد بود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..