تولید نانوفیلتر‌هایی با فیلتراسیون ۹۵ و ۹۹ درصد در استان یزد

اولین شرکت زایشی دانشگاه یزد به فناوری الکتروریسی صنعتی در مقیاس نانو دست یافت.

به گزارش یزدی نیوز شرکت زیست فناوران بافت همانندساز مانا، اولین شرکت زایشی مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد به فناوری الکتروریسی صنعتی جهت تولید نانوفیلتر‌هایی با فیلتراسیون ۹۵ و ۹۹ درصد دست پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت زیست فناوران بافت همانندساز مانا از طراحی و ساخت دستگاه الکتروریسی صنعتی توسط یکی از دانش آموختگان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد خبر داد و گفت: هم اکنون مراحل نصب و راه‌انداری، تکمیل و بهینه سازی این دستگاه به انجام رسیده است.

دکتر دهقان با اشاره به اینکه این دستگاه به تایید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران رسیده است، افزود: این شرکت موفق به تولید نانوفیلتر‌هایی با فیلتراسیون ۹۵ و ۹۹ درصد آئروسل‌های تا قطر ۲۵۰ نانومتر جهت استفاده در مصارف پزشکی، آزمایشگاهی، بهداشتی و صنعتی شده است.

وی گفت : صنایعی از جمله پزشکی، آرایشی و بهداشتی، فیلتراسیون، لباس‌ها و پوشش‌های محافظ و جاذب صوت بودن از کاربرد‌های روزافزون نانو الیاف‌هاست.

شرکت زیست فناوران بافت همانند ساز مانا به عنوان اولین شرکت زایشی دانشگاه یزد با هدف تحقیق و توسعه در حیطه‌های بین رشته‌ای شامل مهندسی نساجی، مهندسی پلیمر، فیزیک و زیست شناسی در ادامه پروژه رساله دکترای اولین دانش آموخته مهندسی نساجی دانشگاه یزد در زمینه مهندسی بافت و با مشارکت اعضای هیئت علمی مرتبط با این پروژه، فعالیت خود را به طور رسمی از بهمن ماه ۱۳۹۸ در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد آغاز کرده است

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..