۲۷ درصد مدارس یزد فرسوده‌اند

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به فرسودگی ۲۷ درصد از مدارس این استان، گفت: در همین راستا ۶۰ طرح جهت مرمت، بازسازی و نوسازی تعدادی از این مدارس به خیرین استان ارائه شده و در دست اقدام است.

«مهدی رخسارپور»  اظهار کرد: آمار مدارس فرسوده و نیازمند مرمت در استان تا دو سال پیش ۳۵ درصد بوده که با مشارکت خیرین استان اکنون به ۲۷ درصد کاهش یافته است و هم‌اکنون حدود ۳۸۰ باب مدرسه است که بیشترین این آمار مربوط به شهرستان‌های اردکان و سپس یزد است.

وی از ارائه ۶۰ طرح جهت مرمت، بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده استان به خیرین خبر داد و گفت: خوشبختانه با مشارکت خیرین این طرح‌ها تقریبا در مراحل پایانی تکمیل هستند و باید اعتباری برای اتمام کامل آنها لحاظ شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود ۸۰ میلیارد تومان از سوی خیرین مدرسه‌ساز استان در قالب طرح‌های مشارکتی با دولت جمع‌آوری شده به این نحو که دولت تا حدودی طرح‌های مدرسه‌سازی را پیش برده و سپس اداره کل نوسازی با مشارکت مردم و خیرین جهت تکنیل آنها اقدام کرده است.

وی به اهمیت برگزاری پویش‌های مردمی به منظور گسترش فرهنگ مشارکت و همدلی در جامعه و تداوم مشارکت نسل‌های آینده در ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: پویش «آجر به آجر» از جمله این پویش‌ها در حوزه مدرسه ‌سازی بود که تاکنون منتج به کلنگ‌زنی ساخت یک مدرسه در منطقه‌ی خضرآباد با مشارکت یکی از گروه‌های جهادی شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدراس استان همچنین از آغاز پویش جدید دیگری با عنوان پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در یزد خبر داد و تصریح کرد: این پویش در راستای اجرای بسته تحولی آجر به آجر و با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه‌سازی طراحی شده که نتیجه‌ی ان تاکنون نیز کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان بوده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..