وزیر میراث فرهنگی خبر داد

تمهید ۷ هزار میلیارد تومانی دولت برای آسیب‌دیدگان کرونا

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت ۷ هزار میلیارد تومان برای صنوف آسیب دیده از کرونا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته که امیدواریم توسط مجلس تصویب شود.

به گزارش یزدی نیوز، علی‌اصغر مونسان،  در ابتدای سفر به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کرونا همه بخش‌ها را دچار آُسیب‌های اقتصادی جدی کرده اما حوزه گردشگری در صدر بخش‌های آسیب دیده قرار گرفته است، اظهار داشت: با این وجود امیدوارانه پروژه‌های این بخش در حال اجرا است.

وی بیان کرد: هم میزان اقبال سرمایه گذاران و هم تعداد پروژه‌هایی که در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، آماده افتتاح شده، نشان می‌دهد که بخش گردشگری اگرچه در سال جاری دچار افت و خیز بسیاری شده اما همچنان امیدوارانه به سمت جلو حرکت می‌کند و امیدواریم با تلاش‌هایی که کادر درمان در حوزه واکسن و دارو انجام می‌دهند، کرونا در سال ۱۴۰۰ محدود شود و بتوانیم فعالیت‌ها را از سر بگیریم.

مونسان افزود: اوایل شیوع کرونا، بخش عمده‌ای از شیوع منسوب به سفر و گردشگری شد اما بعدها مشخص شد که موارد دیگری نیز در شیوع موثر بوده با این وجود همکاری خوبی با ستاد داشتیم تا این ویروس مهار شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رعایت کامل پروتکل‌ها در همه هتل‌ها و اماکن گردشگری، قطع ورود گردشگران خارجی و … را از همراهی‌های این حوزه با وزارت بهداشت اعلام کرد و بیان داشت: به رغم ضرر هنگفتی که هتل‌ها در این شرایط داشتند، فضای خود را برای طی دوران نقاهت در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند که این همکاری با این شرایط قابل تقدیر است.

مونسان همچنین عنوان کرد: توجه ویژه به بخش صنایع دستی که اقشار ضعیف را در بر می‌گیرد نیز در اولویت قرار گرفته زیرا بخش زیادی از زنان سرپرست خانوار از این حوزه ارتزاق می‌کنند.

وی ادامه داد: فروش در این حوزه کاهش یافته اما خوشبختانه قطع نشده و همچنان تولید ادامه دارد اما فروش حداقلی شده زیرا فروش صنایع دستی ارتباط مستقیم با حضور گردشگران در مناطق دارد با این وجود تمهیداتی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا زمان مهار ویروس کرونا بتوانیم این بخش را زنده نگاه داریم.

مونسان تاکید کرد: گردشگری یک زنجیره بزرگ است و همه صنوف از این حوزه به نحوی ارتزاق می‌کنند بنابراین در این شرایط تقریباً همه صنوف، متضرر شده‌اند که امیدواریم با مهار کرونا شاهد بازگشت رونق به اصناف مختلف باشیم.

وی اظهار داشت: دولت بسته‌هایی برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده از کرونا فراهم کرده و برای سال آینده ۷ هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده که امیدواریم در مجلس تصویب شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..