لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی معادن

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی: معادن باید مسئولیت‌های اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای پرداخت بیمه و حقوق کارگران در تلاش باشند.

به گزارش یزدی نیوز، محمد رضا صباغیان در نشست کارگروه توسعه شهرستان بافق با اشاره به نحوه واگذاری معدن شیطور، گفت: هر شرکتی که می‌خواهد برنده مزایده شود، باید مسئولیت‌های اجتماعی را رعایت کند و تامین خوراک شهرستان در زمینه کنسانتره و گندله را در اولویت قرار دهد.

 

وی، افزود:این معدن باید کنسرسیومی با مشارکت سنگ آهن تشکیل دهد، که این موضوعات در نشستی با مسئولان ایمیدرو مطرح و در مورد ان توافقاتی صورت گرفت.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع مشکلات معدن کوشک شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: اکنون معدن کوشک به مزایده گذاشته شده است ، که بنا بر نظر مسئولان طبق شروطی، پروانه بهره برداری به مدت دوسال برای بهره بردار فعلی تمدید شود.

 

صباغیان با بیان اینکه باید به شرط‌های مطرح شده باید عمل شود، افزود: موضوع کنونی با رعایت حقوق شهرستان، روستا‌های اطراف و مسئولیت اجتماعی محورهای پیگیری برای برگزاری مزایده است.

 

وی، با اشاره به دیگر بحث مطرح شده این کارگروه در خصوص امید نامه و ورود شرکت سنگ آهن مرکزی به بورس، تصریح کرد:تاکید شده که برای این اقدام به ۱۶ بند دستور آقای جهانگیری توجه شود به گونه‌ای که عوارض تنفیذی حضرت امام دیده شود، سهام ترجیحی به کارگران داده شود و تامین خوراک با اولویت شهرستان بافق باشد.

 

صباغیان در ادامه گفت: بیمه و حقوق کارگران باید به گونه‌ای باشد که پس از ورود شرکت به بورس، این حقوق قانونی تضعیف نشود و حتی حقوق منطقه به بهترین نحو دیده شود.

 

نحوه به کارگیری نیرو برای شرکت‌ها با اولویت بومی گزینی از دیگر موضوعاتی بود که صباغیان به آن تاکید کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..