مرمت اثری تاریخی با دست‌های مادرانه در بهاباد یزد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد از مشارکت بانوان در بازسازی و مرمت حمام تاریخی باغستان خبرداد.

«علیرضا کاظمی» با اعلام این خبر تصریح کرد: در این طرح، هفت بانوی بهابادی به مدت ۳ماه جهت ساخت تابلوهای معرق کاشی مشارکت کردند.

وی افزود: در راستای تکمیل محدوده تاریخی مسجد انقلاب و زیباسازی نمای شهری، عملیات مرمت پشت بام و جداره‌سازی محوطه حمام تاریخی باغستان بهاباد انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه این پروژه با مشارکت فرمانداری و موسسه ای عام المنفعه اجرا شده، گفت: پس از مرمت، بانوان فعال در حوزه هنر معرق کاشی با ساخت ۴ تابلو در مرمت و زیبا سازی فضای داخلی این حمام تاریخی مشارکت کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد خاطرنشان کرد: اقدام نامبرده، با هدف رونق و توسعه تولیدات صنایع دستی شهرستان بهاباد و زیباسازی منظر شهری توسط نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد و همکاری بانوان فعال در حوزه صنایع دستی انجام گرفت.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، حمام تاریخی باغستان بهاباد، متعلق به دوره متاخر اسلامی (صفوی تا اوایل قاجار) است و به شماره ۳۱۲۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..