معاون استاندار یزد خبر داد:

معرفی استان یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه در سال ۱۴۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: استان یزد در سال ۱۴۰۰ به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه ایران معرفی خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، احمد ترحمی،  در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام نور سراسر کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: شهر جهانی یزد میزبانی بیست و چهارمین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت را بر عهده گرفت که میزبانی یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی، مایه افتخار این استان است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این نوع جشنواره‌ها اعتلای دانش و ایمان، تقویت اخلاق و خردورزی، انس بیشتر دانشجویان و آشنایی با مفاهیم قرآن است و در این راستا مسئولان دانشگاه‌ها اهتمام ویژه ای داشته اند.

ترحمی تاکید کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها، رسالت خود را در جامعه برای ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآن و بنا کردن کردن زندگی مطابق با قرآن، به سرانجام خواهیم رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه قرآن و عترت همواره در کنار یکدیگر راهگشای مسائل بشر است، افزود: حدیث ثقلین بیانگر عظمت و اهمیت قرآن و عترت است که جدایی ناپذیر و سرچشمه درک معارف است.

ترحمی ادامه داد: با بهره گیری از قرآن و اتکا بر اخلاق می توان همواره بشر را در هر دوره و زمانی هدایت کرد و این امر باید هدف زندگی قرار گیرد.

وی در مورد برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان پیام نور کشور نیز یادآور شد: این جشنواره همواره از پرمخاطب ترین جشنواره ها بوده و توانسته افراد را با سلیقه های متفاوت مجذوب خود کند.

ترحمی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ به عنوان پایتخت صحیفه‌سجادیه ایران معرفی خواهد شد و هم اکنون فعالیت علمی و فرهنگی ترویجی این رویداد بزرگ در دبیرخانه پایتخت صحیفه سجادیه که بخشی از معارف اهل بیت و سیره امام معصوم است آغاز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد یادآور شد: پیوند این دو رویداد را به فال نیک گرفته و حامی و مشاور چنین برنامه ها و رویدادهای هستیم که عطر معارف قرآنی و سیره ائمه معصومین سلام الله علیهم را در جامعه پراکنده و فضای معنوی جامعه را معطّر به آیات الهی می کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..