معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد:

سند ملی غیرواگیر همزمان با هفته سلامت در یزد اجرایی می‌‌شود

no-thumbs

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت تحقق شعار امسال در حوزه سلامت، گفت: سند استانی دیابت در شورای سلامت استان یزد بررسی و تدوین می‎‎شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر" محمدحسن لطفی" در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به تغییر سیمای سلامت در جامعه امروزی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ خود مراقبتی، از جمله اهداف و برنامه های هفته سلامت در یزد است.

وی عدم تحرک مناسب و کافی را از جمله مهمترین مشکلات جامعه در عصر امروز دانست و بیان کرد: راه‌‌اندازی چهار ایستگاه سفیران سلامت در محیط مدارس، خانواده ها، محیط کار و محیط های اجتماعی از جمله اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ اجرای راهکارهای تحقق سلامت عمومی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تدوین برنامه‌‌های آموزشی به منظور آموزش بیش از ۲۰۰ هزار سفیر سلامت در استان یزد، گفت: برنامه‌‌های ملی خود مراقبتی همزمان با سراسر کشور در یزد اجرا می‌‌شود.

لطفی اجرایی شدن سند ملی غیر واگیر از ابتدای هفته سلامت در استان یزد را از جمله اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید عنوان کرد و ادامه داد: سیگار، عدم تحرک، تغذیه و مصرف الکل، از جمله فاکتورهای مورد بررسی، در سندملی غیرواگیر است.

وی دیابت را عامل ۷۶ درصد مرگ و میر در کشور دانست و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته سلامت،" سند استانی دیابت" در شورای سلامت استان یزد بررسی و تدوین می شود.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت تصریح کرد: کنترل قند خون بیماران شناسایی شده، از دیگر برنامه های هفته سلامت در یزد است.

لطفی اعزام ۵۰ نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان متخصص به شهرستان های استان یزد با هدف آگاه‌‌سازی عمومی آسیب‌‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت دانست و بیان کرد: در حال حاضر شش هزار سفیر سلامت خانوار و سه هزار سفیر سلامت دانش آموزی در استان یزد فعال هستند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..