با حمایت بخش خصوصی؛

دستگاه سی‌ان‌سی در دانشگاه یزد راه‌اندازی شد

no-thumbs

با هدف تربیت نیروی کار متخصص آشنا با دستگاه سی‌ان‌سی، این دستگاه از سوی بخش خصوصی خریداری و در کارگاه ماشین‌ابزار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر "روح‌الله عزیزی تفتی" عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد با اعلام این خبر، گفت: با خرید این دستگاه در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه، طرح‌‌های دانشگاهی با دقت بیشتر و کیفیت بالاتر در زمانی کم‌تر و با نظارت کامل سفارش‌دهنده دانشگاهی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که این دستگاه از سوی "علی‌محمد سعیدزاد" از مدرسان کارگاه ماشین‌ابزار دانشکده مکانیک خریداری شده است، افزود: سعیدزاد در زمره متخصص‌ترین افراد در زمینه سی‌ان‌سی در سطح یزد است.

به گفته عزیزی تفتی، یکی از دغدغه‌هایی که وجود داشت آشنا نبودن دانش‌آموختگان مهندسی مکانیک به تکنولوژی سی‌ان‌سی بود که خرید این دستگاه توسط بخش خصوصی و وجود آن در دانشگاه گامی بلند برای تربیت نیروهایی متخصص و مورد نیاز صنعت است.

وی اظهار کرد: با خرید این دستگاه که یک دستگاه فرز سی‌ان‌سی سه محوره است، انواع قطعات صنعتی را می‌توان با دقتی بالا و در زمانی کوتاه تولید کرد که ساخت آنها با ماشین‌ابزارهای سنتی قابل اجرا نیست.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: تا پیش از خرید این دستگاه، بسیاری از طرح‌‌ها به دلیل نبود دستگاه سی‌ان‌سی در دانشگاه تعریف نمی‌شد یا این که دانشجویان مجبور بودند برای انجام طرح‌‌های خود به کارگاه‌های بیرون از دانشگاه و حتی استان‌های مجاور مراجعه کنند که مشکلات زیادی را به دنبال داشت و به دلیل عدم نظارت کافی از سوی آن‌ها بسیاری از انتظارات پژوهشی برآورده نمی‌شد.

به گزارش ایسنا؛ عزیزی تفتی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر استادان و دانشجویانی که برای انجام طرح‌‌های خود به دستگاه سی‌ان‌سی نیاز دارند می‌توانند از خدمات این دستگاه برخوردار شده و ضمن نظارت بر کار، از تخفیف ویژه نیز برخوردار شوند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..