فرماندار بافق:

جلوگیری از خام فروشی موادمعدنی مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

no-thumbs

فرماندار بافق گفت: جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی این شهرستان روند پیشرفت تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می کند.

به گزارش یزدی نیوزسید مهدی طلایی مقدم روز سه شنبه در مجمع بسیج شهرستان بافق اظهار کرد: باید تلاش کنیم با سرعت بخشی به تکمیل صنایع جوار معدنی سنگ آهن را به محصول و اقلام فولاد و آهن تبدیل کنیم.
 سید مهدی طلایی مقدم به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: ایجاد صنایع ریلی، طرح های تبدیلی در حوزه کشاورزی بویژه نخل و پیگیری برای راه اندازی کارخانه فولاد و طرحهای تامین کننده خوراک این کارخانه هم ارزش افزوده و هم در سطح وسیع اشتغال را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: شهرستان بافق در تمام زمینه های معدنی ، صنعتی، گردشگری و صنایع دستی، اکو توریسم، توریسم بهداشتی و ژئو توریسم ظرفیت های لازم را دارد و فقط همدلی و همت عالی را می طلبد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری بافق دارای آثار متعدد تاریخی و طبیعی است که به همین لحاظ شمار گردشگران هر سال نسبت به سال ما قبلش رو به افزایش است.
طلایی مقدم شمار گردشگران نوروز امسال بافق را ۱۸۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این رقم درمقایسه با ۱۳ روز نخست سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
طلایی مقدم همچنین به افتخارات سال گذشته مردم بافق در زمینه حضور پر شور در مناسبت های ملی و مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور ۹۶٫۲ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات هفتم اسفندماه ۹۴ برگ زرینی بر تاریخ پر از افتخار مردم دیار اضافه کرد .
امام جمعه بافق هم در این نشست بر ضرورت ارائه ابتکارات و خلاقیت های بسیج تأکید کرد و گفت: نخبگان بسیجی با فرهنگ سازی و معرفی ایده های برتر توسعه و شکوفایی جامعه را رقم بزنند.
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی همچنین با اشاره به دستاوردهای بسیج در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: مبارزه با آسیب های اجتماعی و تلاش در تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی از مأموریت های بسیج است.
وی ادامه داد: قرآن کریم با بیان اینکه در مقابل تهدیدات دشمن از همه توان خویش استفاده کنید به ما فهمانده است که با افزایش توان دفاعی و تهاجمی خود طمع و توطئه های دشمنان اسلام نا امید و راههای نفوذ آنان قطع کنیم.
امام جمعه بافق با بیان مؤلفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: باید پشتبان و حامی آنانی باشیم که همواره در جهت تقویت دفاعی نظام و پیشرفت و موفقیت در عرصه های مختلف راه نفوذ و مداخله دشمن را مسدود کرده اند.
وی گفت: در هر عرصه که بسیج وارد کار زار شود آن کار آن حوزه به خوبی با کیفیت و کمیت به سر آنجام می رسد بنا براین برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باید بسیجی وارد میدان اقدام و عمل شود.
سلیمانی پیشرفت و توسعه شهرستان بافق را در سایه اتحاد و همدلی میسر خواند افزود: نیروی های خلاق و انقلابی بسیج باید با همکاری مسوولان دستگاههای اجرایی برای عمران و آبادانی بافق تلاش کنند.
به گفته مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شهرستان بافق به عنوان بهشت معادن ایران دارای معدن سنگ آهن با ذخیره ۱.۷ میلیارد تن، معادن فسفات آسفوردی، سرب و سنگ های زینتی است و بیش از ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان در این معادن اشتغال دارند یا به نوعی وابسته آنها هستند.
جواد عسکری که با خبرنگار ایرنا گفت و گو می کرد، افزود: با کاهش چشم گیر سنگ آهن وضعیت اقتصادی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با رکود مواجه شده و تلاش برای ایجاد طرحهای جوار معدنی مضاعف شده است.
وی ادامه داد: کارخانه فولاد سازی بافق کسریف فولاد ابویی ، گندله سازی سه چاهون و ابویی و کارخانه آگلو مراسیون از جمله طرحهای جوار معدنی است که بهره برداری از فولاد ۸۰۰ هزار تنی ابویی و کارخانه اگلو مراسیون (تامین کننده خوراک فولاد ) آغاز شده و مابقی طرحهای جوار معدنی به طور میانگین ۲۵ در صد پیشرفت فیزیکی دارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرحها زمین اشتغال بیش از سه هزار نفر به طور مستقیم فراهم می شود وابستگی شهرستان را به خام فروشی و صادرات سنگ به خارج کشور کم می کند و اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کلمه محقق می شود.
به گزارش ایرنا، هم اندیشی و ارائه راهکارها در زمینه اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی ،فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسط هشت کارگروه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، سلامت، امنیت و بانوان از جمله برنامه های نشست مجمع بسیج بافق بود.
طبیعت بکر، روستاهای تاریخی و زیبا،کوه حفاظت شده بافق با گونه های نادر جانوری مثل یوز آسیایی، تلماسه های صادق آباد، معدن گردی، امکانات پزشکی و بیمارستانی برای بافق ،روستاها و شهرستانهای همجوار از جمله ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف گردشگری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا ، کارخانه آگلو مراسیون خوراک کارخانه فولاد به روش کوره بلند را تولید می کند و گندله سازی تامین کننده خوراک کارخانه فولاد به روش احیا مستقم است.
خوراک کارخانه فولاد ابویی (بخش خصوصی)که فعالیت آن اغاز شده، شمش آهن و خروجی و محصول آن انواع آهن آلات مثل میله گرد، تیر آهن، نبشی ، قوطی و … است.
شهر کویری و معدنی بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری جنوبشرق یزد قرار دارد.
عمده مردم این شهرستان به معدنکاری اشتغال دارند و برخی هم در کارهای خدماتی، توزیع، اداری و مشاغل آزاد مشغول به کار هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..