درآمد ۳۵ میلیونی با کشت قارچ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یز: به ازای هر صد متر مربع فضای کشت قارچ، سالانه بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان درآمد حاصل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، اکبر شیخ علیشاهی گفت: بر اساس برآورد‌های انجام شده به ازای هر صد متر مربع فضای کشت، سالانه بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان درآمد حاصل می‌شود.

شیخ علیشاهی به مشکلات این حوزه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا یکی از مشکلات تولیدکنندگان بی ثباتی نرخ‌های مواد اولیه از جمله کمپوست است، البته ناگفته نماند کرونا میزان فروش را نیز کاهش داد چرا که تعطیلی‌های گاه و بی گاه فست فودی‌ها که یکی از مشتری‌های ثابت قارچ هستند، باعث نوسان قیمت در بازار فروش شد.

همچنین در تابستان با توجه به گرمی هوا و نیاز به استفاده از وسایل برودتی ممکن است هزینه‌های تولید افزایش یابد.

وی ادامه داد: نبود تولید کمپوست در استان و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول قارچ از جمله مشکلات تولیدکنندگان قارچ در استان یزد است. با توجه به مشکلات بیان شده، اما جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید و اشتغالزایی در این حوزه حمایت‌هایی دارد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان، اعطای تسهیلات بلند مدت با بهره ۱۴ درصد و بازپرداخت ۶ ساله برای واحد‌های صنعتی و صدور مجوز‌های لازم از جمله حمایت‌هایی است که از سوی جهاد صورت می‌گیرد.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: در یزد دو واحد صنعتی با ظرفیت اسمی ۱۸۰ تن و دیگری ۳۲۰ تن در سال وجود دارد. البته ۲۸ واحد خانگی دارای مجوز نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.
شیخ علیشاهی افزود: تقریبا قارچ مورد نیاز یزد در خود استان تولید می‌شود و گاهی مازاد تولید به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..