معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد:

حفظ حقوق شهروندی در ادارات از اهمیت بالایی برخوردار است

جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و با حضور دستگاه های عضو این ستاد تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوز، " محمد علی جعفری " در این جلسه اظهار داشت: این ستاد براساس مصوبات ابلاغی به دستگاههای اجرایی ودستور العمل حقوق شهروندی گام برمی دارد و این جلسات باهدف توجیه ،بسترسازی وآموزش ادارات عضو این ستاد است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به اینکه یکی از بندهای نه گانه برنامه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی آموزش و توانمند سازی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی است افزود: باید با برگزاری همایش آموزش و توجیهی با حضور مدیران و کارکنان و همچنین نشست های علمی و تخصصی به منظور هم اندیشی، آسیب شناسی و دست یابی به راهکارهای انضباطی اداری و ترویج قانون گرایی و پیشگیری از تخلفات و فساد به این مهم دست پیدا کرد.

وی بر اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان نسبت به حقوق، تکالیف و انتظارات متقابل خود و سازمان تأکید کرد و ابراز داشت: باید با بهره گیری از صدا و سیما، تبلیغات شهری و تهیه و توزیع بروشور آموزشی – توجیهی در این زمینه گام برداریم.

" جعفری " خاطرنشان کرد: تعیین سیاست ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی،  پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان ، ‌ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی، روان سازی قوانین و مقررات، فضا سازی و تبلیغات محیطی،‌تشویق و ترغیب برای مدیران خوش برخورد، پاسخگو نسبت به مراجعین و پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی از دیگر بندهای برنامه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد تصریح کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق شهروندی در جامعه و به ویژه در ادارات، همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و مشارکت لازم را داشته و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

" محمد علی جعفری " در پایان اضافه کرد: روند فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در اجرای رویکردهای ستاد صیانت از حقوق شهروندی به طور مستمر و ویژه مورد ارزیابی و نظارت صورت گرفته و نتایج آن به مسئولین ارائه می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..