در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد؛

نشست مرمت و احیای بناهای تاریخی

no-thumbs

نشست مرمت و احیای بناهای تاریخی در چارچوب درس آشنایی با مرمت ابنیه تاریخی مرور تجربیات مرمت و احیا با حضور دکتر سعید محمود کلایه،نویسنده کتاب اصول و روش های پاکسازی بدنه شهری و تاریخی و دکتر محسن عباسی عضوهیات علمی دانشگاه یزد در جمع دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز کلایه در این نشست به تشریح مرمت یک عمارت تاریخی پرداخت و تاکید کرد: در مرمت بنای تاریخی باید بیش از هر چیز به سازه توجه شود و دوگانگی حفاظت وایمنی را باید در بنای تاریخی در نظر داشت چراکه در بناهای تاریخی به دلیل منعطف بودن بنا ایمنی به شکلی دیگر و متفاوت با ساخاتمان های غیر منعطف و شکننده امروز تعریف می شود.
وی که در زمینه معماری و مرمت بناهای تاریخی فعالیت دارد، گفت: تاثیر تابش نور خورشید و آب و هوای هر منطقه می تواند بر ملات تاثیر بگذارد بنابراین بناهای تاریخی حتی بیش از گفت: باید مداخلات کالبدی در مرمت آثار تاریخی ثبت و ضبط شود تا در سال های آینده در صورت خرابی مجدد بتوان آن بنا را مرمت کرد بنابراین لازم است فهرستی از تاسیسات ساختمان و موارد مرمت شده ثبت و نگهداری شوند.
گفتنی است: انجمن علمی تالار دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در تلاش است یکی از منحصر به فردترین خانه های تاریخی شهر یزد به نام خانه مودت را از خطر نابودی نجات داده و در آینده آن را به طور کامل مرمت و احیا کند.

 
 

بخش نظردهی بسته شده است..