کلاهبرداری به بهانه بازیابی پیج اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند بازیابی پیج اینستاگرام خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان داشت به دلیل بازیابی نشدن پیج اینستاگرام با پیجی آشنا شده که مدعی بازیابی پیج او با دریافت مبلغ ۶ میلیون تومان شده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: شاکی به دلیل اهمیت پیج، حاضر به پرداخت این مبلغ شد اما پس از اینکه وجه را واریز کرد دیگر هیچ پاسخی از طرف مقابل نیامد.

ابوطالبی تصریح کرد: متهم با انجام تحقیقات علمی و با بررسی‌های به عمل آمده با اقدامات فنی و شگرد خاص، شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.

 

وی اظهار داشت: شهروندان در صورت ایجاد اختلال در برنامه‌های موبایلی خود می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا، از اطلاعات کارشناسان این حوزه برخوردار شوند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..