تدوام گازرسانی در استان یزد

کاهش ۳۳ درصدی مصرف نفت سفید در یزد

no-thumbs

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد گفت: ادامه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان موجب کاهش 33 درصدی مصرف نفت سفید در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن شده است.

به گزارش یزدی نیوز محمد فرازمند افزود: در سال ۹۴ مصرف نفت سفید ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده که با توجه به افزایش گازرسانی در برخی مناطق مصرف کننده این فرآورده کاهش محسوسی را شاهد هستیم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته میزان مصرف فرآورده های نفتی استان یزد یک میلیارد و ۶۹۸ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی سال ۱۳۹۳ با کاهش ۱۵ درصدی روبرو شده است .
سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یزد خاطرنشان کرد: به غیر از بنزین که از افزایش ۳.۷ درصدی برخوردار بوده در مصرف سایر فرآورده ها شاهد کاهش در روند مصرف هستیم.
فرازمند درباره مصرف بنزین استان یزد نیز تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۴۸۳ میلیون لیتر بود که در قیاس با مصرف سال قبل از آن، ۳.۷ درصد افزایش داشته است .
این مسئول با اشاره به کاهش ۵۱ درصدی مصرف نفت کوره در استان گفت: مصرف این فرآورده در سال گذشته ۹۹ میلیون و ۱۵۳ هزار لیتر بوده در حالی که در سال قبل از آن ۲۰۱ میلیون و ۶۳۴ هزار لیتر بوده و این روند کاهشی نیز ناشی از ادامه گاز رسانی به واحدهای صنعتی و کوره های آجرپزی بوده است.
وی در ادامه مصرف نفت گاز استان را یک میلیارد و ۲۰ میلیون لیتر اعلام و اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح ملی پیمایش و گسترش استفاده صنایع از گاز طبیعی، شاهد کاهش مصرف این فرآورده به میزان ۱۹۸ میلیون لیتر نسبت به مشابه سال قبل هستیم.
سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد در پایان با بیان اینکه سال ۹۵ که سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل است، مدیریت درمصرف و صرفه جویی در فرآورده های نفتی و استفاده از سوخت به گزارش ایرنا،جایگزین (گازcng ) بجای بنزین را یکی از راهکار های رسیدن به شعار سال جدید دانست.
در استان یک میلیون و ۷۰ هزار نفری یزد ، ۱۲۰ باب مرکز عرضه سوخت سطح شامل جایگاه های تک فرآورده و چند فرآورده همچنین جایگاه های CNG فعال است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..