پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان به اصحاب فرهنگ و هنر یزد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به صدور دستورالعمل جدید پرداخت تسهیلات کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر، از پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان به اصحاب فرهنگ و هنر در این استان خبر داد.

«عماد تشکری» در نشستی که با حضور «مجید جوادیان‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی و نمایندگان گروه‌های مختلف اصحاب فرهنگ و هنر استان پیرامون مشکلات و آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این بخش برگزار شد، با اشاره به این که این اداره کل هر اقدامی که بتواند در راستای معیشت این قشر بردارد کوتاهی نخواهد کرد، افزود: تشکیل انجمن صنفی یا شرکت تعاونی برای گروه‌های این حوزه می‌تواند، یاری‌رسانی به این قشر را تسهیل کند.

وی با بیان این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه تسهیلات کرونا اصحاب فرهنگ و هنر را در کشور در نظر گرفته و دستورالعمل جدیدی در این رابطه صادر شده است، گفت: تسهیلات پرداختی با نرخ سود ۱۲ درصد و طی اقساط ۲۴ ماهه بوده و مشمول دوره تنفس تا پایان خردادماه سال آینده است.

تشکری سقف تسهیلات در گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و مشاغل مطبوعاتی، رسانه‌ای و تبلیغاتی از ۷۵ تا ۲۸۵ میلیون تومان، مشاغل سینمایی، سمعی و بصری از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، آموزشگاه‌های هنری، اساتید، هنرمندان و مربیان هنری، کانون‌های سرگرمی‌های نمایشی و زیرمجموعه های مشاغل هنری از ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات زیارتی ۱۲۰ میلیون تومان، مدیران کاروان و کارگزاران خدمات زیارتی ۲۰ میلیون تومان، موسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت، مدرسان، مربیان و فعالان قرآنی از ۹ تا ۲۰۰ میلیون تومان و ناشران براساس رتبه از ۲۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: مرجع رسیدگی و تایید درخواست‌ها و اطلاعات تخصصی متقاضیان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر خواست با مراجعه به سامانه کارا kara.mcls.gov.ir و بخش تسهیلات کرونا فرهنگ و هنر، جهت اخذ تسهیلات بانکی درخواست‌های خود را ثبت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، تشکری در پایان خاطرنشان کرد: اشخاصی که قبل از دستوررالعمل جدید از تسهیلات کرونا استفاده کرده‌اند، مجددا می‌توانند مابه التفاوت مبلغ درخواستی را دریافت کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..