حضور فعال بانوان در لیگ‌های مختلف کشور

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد: بیش از ۲۰ تیم بانوان استان یزد در لیگ‌های مختلف کشور در سال ۹۹ حضور داشتند.

به گزارش یزدی نیوز، مسعود شریعتی در تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در حوزه ورزش بانوان گفت: طی سال‌های اخیر، ورزش بانوان استان یزد توانسته در راستای اهداف تعریف شده با هدف دستیابی به رشد همه جانبه، گام‌های مؤثری بردارد و در حوزه‌های مختلف، سعی دارد خدمات مناسب را به جامعه هدف ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سالجاری و تعطیلی مسابقات و رویداد‌ها، تلاش شده تا ورزش بانوان به طور کامل به تعطیلی کشیده نشود، از این رو ۶۳ دوره آموزشی به صورت مجازی و حضوری در سطح استان برگزار شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال، بیش از ۵۶ مسابقه در رشته‌های مختلف ورزشی ویژه بانوان با توجه به شرایط موجود به صورت مجازی و حضوری در قالب مسابقات قهرمانی و انتخابی استان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از حضور و اعزام ۳۴ نفر ازبانوان ورزشکار استان در مسابقات مجازی کشوری خبر داد و بیان داشت: در سالجاری بیش از ۱۶۰ رویداد ورزش همگانی و روستایی با مشارکت بانوان به صورت مجازی نیز برگزار گردید.

شریعتی خاطرنشان کرد: در سالجاری بیش از ۲۰ تیم از استان یزد در لیگ‌های کشور در رشته‌های مختلف از جمله هندبال، والیبال، تیراندازی با کمان، شمشیربازی، اسکواش، کاراته و دیگر رشته‌ها حضور دارند که بعضا در تعدادی از رشته‌ها برای اولین بار تیم داری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷ هیات ورزشی استان و ۲۵۳ هیات ورزشی شهرستان دارای نایب رئیس بانوان هستند و فعالیت‌های ورزش بانوان در این هیات انجام می‌شود. همچنین ۴ بانو به عنوان رئیس هیات استان و ۱۹ بانو نیز بعنوان رئیس هیات شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

بگفته شریعتی، در حال حاضر ۹ سالن در سطح استان ویژه و اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده است و همچنین بیش از ۹۰ باشگاه ورزشی خصوص ویژه بانوان در حال فعالیت هستند که در این راستا فزایش ۳۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته بانوان را نیز داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: در کنار فراهم کردن شرایط محیطی و فضای مناسب برای سلامتی، شادابی و تندرستی جامعه بانوان و سوق دادن جامعه به سمت ورزش همگانی، پیگیری قهرمان پروری ورزشی در حوزه بانوان نیز در دستور کار قرار دارد و در همین راستا با ایجاد انگیزه و شناخت و کشف استعداد‌های ورزشی بانوان، تلاش شده تا به خوبی از پتانسیل‌های بانوان و تقویت آنان برای حضور در میدان رقابت‌های ورزشی کشوری، بین المللی، آسیایی و حتی جهانی بهره بگیریم و بانوان استان توانمندی خود را در حوزه ورزش قهرمانی به اثبات برسانند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..