قیمت گذاری میوه استان یزد با هماهنگی استان‌های همجوار

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار یزد: افزایش قیمت میوه در استان یزد ناشی از گرانی مواد اولیه تولید، کاهش محصول دهی درختان و سرمازدگی محصولات است.

به گزارش یزدی نیوز، مشرف با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: گرانی میوه یک موضوع کشوری است و استان یزد به دلیل اینکه به جز محصولات گلخانه ای، تولید چندانی در زمینه میوه ندارد، قیمت گذاری میوه با هماهنگی استان‌های مبدا و همجوار صورت می‌گیرد

وی درباره دلایل گرانی میوه اظهار داشت: یکی از دلایل گرانی میوه، گرانی مواد اولیه مورد نیاز تولید این محصولات نظیر سم، بذر، کود، دستمزد و کرایه است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار یزد افزود: قیمت میوه‌هایی نظیر پرتقال و نارنگی و سیب هم به دلیل کاهش محصول دهی این درختان افزایش یافته است. صیفی جاتی نظیر خیار و گوجه فرنگی و بادمجان هم به دلیل سرمازدگی اخیر در شهر‌های جنوبی کشور با افزایش قیمت مواجه شده است.

مشرف ادامه داد: موز هم یک محصول وارداتی است و ۸۰ درصد موز استان از خارج کشور تامین می‌شود، کمبود واردات سبب گرانی موز شده است.

وی از انجام بازرسی میوه در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت، بازرسی‌ها صورت می‌گیرد. البته تخلفاتی صورت می‌گیرد که شهروندان می‌توانند با شماره‌های ۳۵۲۱۹۷۶۸ و ۳۵۲۱۹۷۶۳ و تلفن بازرسی اتاق اصناف ۳۶۲۹۱۷۱۹ و سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را نسبت به گرانفروشی اعلام کنند.

مشرف خاطرنشان ساخت: قیمت میوه بر اساس عرضه و تقاضا است و هر وقت عرضه بیشتر باشد قیمت میوه کاهش می‌یابد. مساله دوم هم صادرات است که اگر کنترل شده صورت گیرد، عرضه میوه بیشتر شده و کاهش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..