امام جمعه موقت یزد:

مصوبه مجلس در مورد پیشبرد اهداف هسته‌ای باید مو به مو اجرا شود

امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم که مصوبه مجلس در رابطه با پیشبرد اهداف هسته‌ای باید مو به مو اجرا شود و هیچ بهانه‌ای برای توقف آن پذیرفته نیست.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به ۱۹ دی و قیام خونین مردم قم که پیشاپیش آنها علما و روحانیون قرار داشتند، اظهار د اشت: این حرکت سکوی پرتابی برای حرکت‌های بزرگ شد و مردم توانستند انقلاب را به پیش ببرند تا در نهایت نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

وی همچنین با اشاره به جنایاتی که آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران روا داشتند، افزود: ۲۰ دی، سالروز کشته شدن امیرکبیر به دست ایادی انگلیس و همدستانش بود زیرا آنها از همان زمان نیز نمی‌خواستند ایران استقلال پیدا کنند.

مدرسی یزدی ادامه داد: امیرکبیر ۱۷۰ سال پیش دارالفنون را تاسیس کرد و اگر اجازه داده بودند که طبق روال پیش برود، امروز از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا بودیم اما برای اینکه ایران را در خفقان و وابستگی نگاه دارند، هرکس حرکتی یا خدمتی می‌کرد، او را از میان بر می‌داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز هم دشمنان ما این حرکات را دنبال می‌کنند، افزود: ۴۰ روز پیش شهید فخری‌زاده و یک سال پیش سردار سلیمانی به همین دلیل به شهادت رسیدند و دیگر شهدای هسته‌ای نیز با همین هدف پلید ترور شدند.

مدرسی یزدی تاکید کرد: همه اینها یک نقشه است که از ۱۷۰ سال پیش تاکنون برای اینکه این کشورها را عقب و فناوری را در دست خود به صورت انحصاری نگاه دارند، انجام شد اما اطمینان داشته باشند که بابت همه اینها باید قصاص پس دهند و ملت ایران و سایر ملت‌های آزاده جهان، قصاص این خون‌ها را به نحوهای مختلف و در جای مناسب خواهند گرفت.

خوی درندگی آمریکا دامن کاخ سفید را گرفت

وی با اشاره به حوادث اخیر آمریکا بیان کرد: برخی‌ها که تحلیل درستی ندارند، این قضایا را توجیه می‌کنند و آن را یک مسئله استثنایی و لکه ننگی در دامن آمریکا می‌دانند در حالی که آمریکا سر تا پای وجودش ننگ است، اینها گرگ‌هایی بودند که سال‌ها با هم ساخته بودند و در سراسر جهان جنایت و آدم‌کشی می‌کردند بنابراین وقایع اخیر آمریکا یک امر استثنایی نیست و همه وجود آنها همواره همین بوده است.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: جنایاتی که آمریکا ظرف ۷۰ سال در فلسطین انجام داد یا جنایاتی که در لبنان، یمن، بوسنی و هرزگوین، کشورهای آفریقایی و … انجام داد، با ذره‌ای از این حوادث اخیر قابل مقایسه نیست و آمریکا تمام وجودش را ننگ جنایت و آدم‌کشی فرا گرفته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه این حرف‌ها گاهی در رسانه‌های ما هم تکرار می‌شود، تصریح کرد: متفکران و کسانی که نسبت به موضوع آگاهی دارند، باید آن را تبیین و تفسیر کنند و برای مردم بگویند که اینها سال‌ها خوی درندگی خود را علیه ملت‌های جهان به کار گرفتند و اکنون دعوا بین خودشان به راه افتاده و این ددمنشی دامن خودشان را گرفته است.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رحلت فیلسوف منتقد و متفکر بزرگ، آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: تمام کشور از تلاش‌های علمی این عالم فرزانه بهره بردند و باید کتابی قطور از خدمات و فضائل ایشان نوشته شود زیرا او از لحاظ علمی، مدیریتی، اجتماعی و سیاسی منشأ خیر و برکت بود.

اطمینانی به آنچه از آمریکا و انگلیس به عنوان واکسن صادر می شود، نداریم

مدرسی یزدی همچنین در مورد تولید واکسن ایرانی نیز گفت: همچنانکه رهبری فرمودند؛ این تولید یک افتخار و شایسته تقدیر است اما نکته قابل تامل و تاسف این است که برخی هنوز فکر می‌کنند «مرغ همسایه غاز است» و به راحتی اعلام می‌کنند که ما امکان ساخت واکسن در کشور نداریم و این فرد سال‌های متمادی بر وزارت بهداشت مسلط بود حال ببینید که با چنین مدیرانی چطور می‌توان یک کشور را اداره کرد.

وی تصریح کرد: امثال این افراد را به کشور و سیستم مدیریتی و اجرایی نفوذ داده‌اند و از طریق اینها کشور درجا می‌زند و نمی‌تواند به اهداف بلندش برسد اما ما اعلام می‌کنیم که هیچ اطمینانی به آنچه که از آمریکا و انگلیس به عنوان واکسن صادر می‌شود، نداریم و باید ورود واکسن‌هایی که توسط دشمنان ما ساخته می‌شود، ممنوع شود.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین تاکید کرد: استوار و محکم اعلام می‌کنیم که مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشبرد اهداف هسته‌ای باید مو به مو اجرا شود و به هیچ بهانه‌ای نباید این حرکت متوقف شود.

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه این حرکت باید مدت‌ها قبل شروع می‌شد، افزود: در مقابل این دشمن زیاده‌خواه هر ضعفی نشان دهید، چند برابر ظلم و ستم خواهد کرد و تنها راه مقابله با گرگ‌ها ایستادگی، اقتدار و شجاعت است.

وی تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم بدون تحریف و بدون قرائت شخصی بلکه به مُرّ آنچه است، عمل کنند و اصلاً اعتنایی به دشمن نکنند مگر در آنچه که به حسب عقل و با شجاعت لازم است و هیچگونه ضعف و سستی به خودشان راه ندهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..