رویکرد یزد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل است

استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنایع با تعامل مجلس، دولت و بخش خصوصی رفع می‌شود، گفت: رویکرد یزد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت یزد با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط بسیار خوبی بین بخش خصوصی و دولت در استان یزد وجود دارد اظهار داشت: ما از بستر شورای گفت‌و‌گو و سایر ظرفیت‌های قانونی در اختیار مثل کارگروه تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در جهت حل و فصل بعضی از مشکلاتی که بخش صنعت، معدن و بازرگانی در استان داشته استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات صنایع استفاده شده گفت: همان‌گونه که در این جلسه به این موضوع اشاره شد، برخی نقد‌هایی که نسبت به برخی قوانین و مقررات وجود دارد یا ناهماهنگی‌هایی که بین دستگاه‌های مختلف هست سبب گلایه‌های بخش خصوصی شده است.

استاندار یزد تصریح کرد: نگاه ما در سطح استان به این است که این گفت‌و‌گو‌ها را افزایش دهیم و خوشبختانه تا به امروز شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت بسیار خوب در استان عمل کرده و در حال حاضر هم به عنوان شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی، دولت و مجلس جلسات آن برگزار می‌شود.

طالبی عنوان کرد: در سطح ملی هم نیاز است که یک مقدار فضای گفت‌و‌گو را بین دولت و مجلس پررنگ‌تر ببینیم و نمونه مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد مطمئنا در فضاهای گفت‌و‌گویی بین بخش خصوصی، دولت و مجلس قابل حل است.

وی بیان کرد: حساسیت مجلس و اهتمام دولت برای رفع این مشکلات چه در حوزه تولید و چه در حوزه صادرات دارد می‌تواند فضای تعامل و همکاری و رشد بخش خصوصی در کشور را فراهم کند.

استاندار یزد گفت: در استان یزد الان در مسیری هستیم که نه تنها از به مشکل خوردن واحدهای بخش خصوصی جلوگیری کنیم، بلکه در مسیر به چرخه آوردن واحدهای تعدیل شده از سال‌های قبل هستیم.

طالبی با بیان اینکه چندین واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در سال‌های قبل دوباره شروع به کار کرده‌اند گفت: همین دیروز پیگیری‌های لازم در ارتباط با یک واحد تولیدی کاشی در ابرکوه که چند سال تعطیل بوده انجام شده و امیدواریم به زودی این واحد در چرخه تولید قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..