هنرستان خیرساز ۱۲ کلاسه در یزد بهره‌برداری شد

یک هنرستان دخترانه خیرساز با ۱۲ کلاس درس در یزد افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش یزدی نیوز، معاون برنامه ریزی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر خود به استان یزد از یک باب هنرستان ۱۲ کلاسه دخترانه که به همت یکی از خیران یزد احداث شده، بهره برداری کرد.

این هنرستان که به نام خیر نیکوکار، «ابوطالب صابری» نامگذاری شده، در دو طبقه با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال بهره برداری شده که ۳۰ میلیارد ریال آن توسط خیر تامین شده است.

معاون برنامه ریزی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور در مراسم افتتاح این هنرستان با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هنرستانها باید توسعه پیدا کنند، اظهار داشت: یزد در زمره استانهایی است که به واسطه صنعتی بودن، نیاز به توسعه هنرستانها دارد.

فاطمه مهاجرانی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه یزد در هنرستانها تحصیل می کنند که این میزان قابل توجه است.

وی از مشارکت خیران در امر مدرسه سازی تقدیر کرد و گفت: یزد از استانهای پیشتاز در زمینه مشارکت خیران در امر مدرسه سازی به شمار می رود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد استان یزد نیز در این مراسم از عقد تفاهمنامه برای ساخت شش هنرستان دیگر در یزد خبر داد و گفت: خیران برای ساخت این هنرستانها به میدان آمده اند.

جواد ذاکر عنوان کرد: خیران یزد امسال در امر مدرسه سازی ۱۸۵ میلیارد تومان مشارکت کرده اند و امیدواریم با این مشارکت بتوانیم فضاهای آموزشی با کیفیت مناسب تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..