رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

شناخت کافی از طرح تحول بنیادین در بدنه آموزش و پرورش وجود ندارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: شناخت کافی از طرح تحول بنیادین در بدنه آموزش و پرورش وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه نظام جذب در آموزش و پرورش ایران اصلاً درست نیست، اظهار داشت: مشکلات و مصیبت‌هایی که امروز در آموزش و پرورش داریم حاصل نبود نظام تثبیت شده جذب در آموزش و پرورش است و وزرا هر کدام بر اساس سلیقه و فکر خود برای این موضوع تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در هر مقطع زمانی فردی به عنوان وزیر انتخاب می‌شود و تصمیم جدیدی برای آموزش و پرورش می‌گیرد، افزود: یک روز مدارس غیرانتفاعی، روز دیگر مدارس حمایتی و انواع و اقسام طرح‌های دیگر توسط وزرای مختلف اجرایی شده و متاسفانه تصمیم گیرنده در این عرصه سیاست‌های کلی نظام نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بیان کرد: این موضوع برای نظام هزینه‌های بسیاری ایجاد کرده و و بعد از چند سال سختی‌های بسیاری ایجاد می‌کند.

جوکار ادامه داد: یک روز با تصمیم وزیری مدارس حمایتی ایجاد و اقدام به جذب معلم می‌شود ولی پس از چند سال تصمیم می‌گیرند که این مدارس را منحل کنند و در این میان کسی به فکر معلمانی که در قالب این طرح جذب شده اند، نیست.

وی با بیان اینکه با چنین تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقاتی نمی‌توان انتظار داشت که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود، افزود: ضمن اینکه متاسفانه شناخت کافی نسبت به طرح تحول در بدنه آموزش و پرورش از مسئولان ارشد وزارتخانه تا مدیران و معلمان مدارس وجود ندارد و این موضوع نشان می‌دهد که اصلاً طرح تحول در آموزش و پرورش جاری نشده است.

جوکار تصریح کرد: در مقابل اجرایی نشدن طرح تحول، یک سری اقداماتی در آموزش و پرورش در حال انجام است که بر اساس تفکر غربگرایی و نظام ۲۰۳۰ صورت می‌گیرد و به خوبی می‌بینیم که برخی به دنبال اجرای چنین برنامه‌هایی هستند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در مورد وضعیت معلمان حمایتی نیز بیان کرد: اینکه نمی‌شود اکنون پس از چندین سال که این افراد در حال فعالیت هستند، آنها را به حال خود رها کنیم و بگوییم دیگر نیازی به کار شما نداریم؛ یا از ابتدا نباید اقدام به جذب آنها می‌کردیم یا حال که این اتفاق افتاده، باید پاسخگو باشیم و به وضعیت آنها رسیدگی کنیم تا مشکلات آنها حل شود.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه تعارض منافع در تمام عرصه‌های کشور ما تاثیرگذار است، افزود: در هر کاری که ما انجام می‌دهیم ابتدا نگاه می‌کنیم ببینیم منافع ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد یا نه و بعد تصمیم‌گیری در ارتباط با طرحی انجام می‌دهیم و همین می‌شود که بسیاری از طرح‌ها مشکل‌آفرین است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..