بهره برداری از کارخانه کنستانتره ساغند

با راه اندازی کارخانه کنستانتره ساغند، یک میلیون تن به ظرفیت کنستانتره آهن استان یزد اضافه شد.

به گزارش یزدی نیوز، نائب رئیس هیئت مدیره کارخانه کنستانتره ساغند با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کارخانه، سالانه یک میلیون تن کنستانتره ۶۷ درصد است، گفت: این کارخانه به لحاظ طراحی و استفاده از مواد اولیه، منحصر به فرد است.

شایقی با اشاره به اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از هشت میلیارد ریال توسط بخش خصوص راه اندازی شده است، افزود: خط خردایش کارخانه هم با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال، به همت متخصصان داخلی راه اندازی شده و در حال فعالیت است.

وی گفت : راه اندازی خط خردایش، باعث تنوع در محصول می‌شود بطوریکه فقط ما را ملزم به تامین خاک دانه بندی نمی‌کند و می‌توانیم از آن کلوخه هم بگیریم که برای مجموعه ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

نائب رئیس هیئت مدیره کارخانه کنستانتره ساغند افزود: هم اکنون ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۸۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم در کارخانه کنستانتره ساغند مشغول به کار هستند.

شایقی، همچنین از اجرای طرح توسعه کارخانه خبر داد و گفت : در آینده‌ای نزدیک یک خط تولید دیگر هم با ظرفیت با یک و نیم میلیون تن کنستانتره به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم گفت: هم اکنون ظرفیت اسمی استان یزد در تولید کنستانتره، ۱۲ و شش دهم میلیون تن در سال است که با راه اندازی واحد ساغند، یک میلیون تن به این عدد اضافه شد.

علمدار همچنین با اشاره به طرح‌های کنستانتره استان یزد افزود : این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در دست اجراست که با اجرای آن در افق ۱۴۰۴ تولید کنستانتره آهن در یزد به عدد ۲۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

ماده اولیه برای تولید فولاد، سنگ آهن است. سنگ آهن پس از تبدیل به کنستانتره و سپس گندله به فولاد تبدیل می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..