معاون حقوقی رئیس جمهوری تاکید کرد:

اهمیت نقش ائمه جمعه در تحقق حقوق شهروندی

no-thumbs

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی دارند و باید برای انجام آن کمک کنند .

به گزارش یزدی نیوز  الهام امین زاده روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: باید از ظرفیت ائمه جمعه برای اجرایی شدن حقوق شهروندی بهره مناسب گرفت.
وی ادامه داد: اجرای طرح حقوق شهروندی در سطح کشور و استان های بسیار مهم و تعیین کننده و جزو برنامه های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می شود که در راستای آن گام های خوبی برداشته شده است.
معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار کرد: آحاد مردم جامعه اسلامی باید همواره نسبت به حقوق یکدیگر مطلع باشند چون ضایع کردن حقوق آنها و بی توجهی به قانون پذیرفته نیست.
امین زاده خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت خوب ائمه جمعه و جماعات در سطح کشور و مناطق مختلغ بنحو شایسته استفاده شد قطعا شاهد یک تحول در حقوق شهروندی خواهیم بود.
این مسئول در ادامه به تعیین روزی در استان های به عنوان روز حقوقی خبر داد که تمامی بخش های مرتبط با قانون و حقوق نسبت به تشکیل جلسه و انجام وظایف مرتبط فعالیت می کنند .
امین زاده اضافه کرد: برای تحقق این مهم بدون شک بخش های دولتی ، دانشگاهیان ، فعالان بخش های خصوصی ، کانون وکلا و اتاق بازرگانی نیز دخیل هستند و باید با تشکیل جلسات مختلف برنامه ها را دنبال کنند.
وی همچنین به نقش و اهمیت حضور مسئولان دستگاه قضایی و نظارتی در جلسات روز حقوقی استان ها اشاره کرد که با فعالیت آنها در صورت وجود مشکلات حقوقی نسبت به رفع موارد اقدام خواهد شد.
معاون حقوقی رئیس جموری در ادامه به وضعیت یزد در زمینه مسائل حقوقی اشاره کرد که با درایت استاندار و همکاری مسئولان امر جزو استان های خوب کشور محسوب می شود .
امین زاده گفت: خوشبختانه در استان یزد در بین دانشگاهیان و از سوی مراکز مختلف علمی و دانشگاهی فعالیت های خوبی صورت گرفته و اساتید دانشگاه ها در امر آموزش حقوق فعالیت های قابل توجهی دارند .
این مسئول همچنین به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خواستار تلاش مسئولان و برنامه ریزی دقیق و مدون برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی شد .
امین زاده گفت: برای تحقق شعار امسال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است شعار بس است و باید شاهد فعالیت های عملی در یین تمامی اقشار و مجموعه مسئولان امر باشیم .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: باید از ابزار رسانه برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا استفاده کنیم .
آیت الله محمد رضا ناصری به نقش رسانه های مختلف و اهمیت آن در اطلاع رسانی دقیق اشاره کرد و افرود: با وجود اهمیت رسانه ها هنوز بنحو شایسته از آنها بهره نمی گیریم .
به گزارش ایرنا ،وی ادامه داد: در زمان جنگ و دفاع مقدس و بعد از آن خیلی از کشورهای دنیا و مخالفان انقلاب اسلامی از رسانه ها و با جنگ تبلیغاتی علیه کشور ما فعالیت کردند .
ناصری خاطرنشان کرد: شایسته است برنامه و طرح های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردها را بنحو شایسته در قالب کتابچه ها و نشریات به دیگران منعکس و منتقل کنیم.
معاون حقوقی رئیس جمهوری در سفری یکروزه ۲۸ فروردین میهمان مردم یزد بود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..