آبگیری اولین سد استان یزد در دهه فجر امسال

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به آبگیری سد خوانسار(هرات) در دهه فجر امسال، از اتمام عملیات اجرایی این طرح تا پایان خردادماه سال آتی خبر داد.

«محسن صادقیان» در جریان بازدید از طرح سد خوانسار بر اهمیت اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان تاکید و اظهار کرد: در سال گذشته تعدادی از طرح‌های استان از جمله طرح سد خوانسار که از اولویت زیادی برخوردار است، جهت تخصیص بودجه انتخاب شد.

وی افزود: ما تخصیص کامل اعتبار این طرح را پیگیری می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسد.

صادقیان با بیان این که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سد خوانسار در دهه فجر سال جاری آب گیری می‌شود، گفت: با تخصیص بودجه لازم عملیات اجرایی این سد تا خردادماه سال آتی به اتمام خواهد رسید.

«محمدمهدی جوادیان زاده» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز خاطرنشان کرد: طرح سد خوانسار که در سال ۸۸ عملیات ساخت آن آغاز شد، با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شد که خوشبختانه اکنون به انتهای کار خود رسیده است.

وی گفت: این سد علاوه بر تامین حقابه‌های کشاورزی منطقه، به میزان دو میلیون متر مکعب تامین آب شرب و یک میلیون متر مکعب تامین آب صنعت منطقه را بر عهده خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، جوادیان زاده گفت: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این طرح تا پایان خردادماه به بهره‌برداری کامل برسد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..