نتیجه پژوهش در استان یزد کتاب‌های بلااستفاده است

no-thumbs

رئیس دیوان محاسبات استان یزد نتیجه بسیاری از پژوهش‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان را چاپ کتاب‌های بلا استفاده دانست.

به گزارش یزدی نیوز بهزاد افلاطون‌زاده، بعد از ظهر امروز در جمع کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان یزد اظهار داشت: مصوباتی که در مورد آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها وجود دارد برای اجرا چرخه بسیار طولانی طی می‌کند و این روند باید تغییر کند.

وی عنوان کرد: در زمینه پژوهش نیز در استان مشکلاتی وجود دارد به عنوان نمونه بیشتر دستگا‌ه‌های اجرایی اعتبارات پژوهشی داشتند اما دستورالعمل آن در اسفند ۹۴ ابلاغ شد و دستگاه‌ها اکنون هنوز معطل هستند که این اعتبار را چگونه هزینه کنند.

فلاطون‌زاده ادامه داد: قرار بود بودجه پژوهش از بودجه جاری جدا شود اما در نهایت جدا نشد و نحوه تخصیص اعتبار پژوهشی هنوز مانند گذشته است.

رئیس دیوان محاسبات استان یزد بیان کرد: دستگاه‌هایی که برنامه پژوهشی دارند و اعتبار این برنامه نیز به آنها تخصیص می‌یابد، می‌توانند به صورت متمرکز کار کنند و کار پژوهشی سایر دستگاه‌ها نیز به آنها واگذار شود تا برخی دستگاه‌ها بدون اعتبار و نیاز به کار پژوهشی در این زمینه اقدام نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه کار پژوهشی بدون نیازسنجی و بدون در نظر گرفتن اعتبار و تخصص، کتاب‌های بلا استفاده‌ای بوده که توسط دستگاه‌های اجرایی استان به چاپ رسیده است.

فلاطون‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قوانین و مقررات ادامه داد: یک سری قوانین موقت و دائم در دستگاه‌ها وجود دارد که تکلیف آنها مشخص نیست به نحوی که برخی دستگاه‌ها برخی قوانین موقت را همچنان اجرا می‌کنند و برخی دستگاه‌ها نیز طول عمر آنها را تمام شده می‌دانند.

وی در مورد مستندسازی نیز بیان کرد: بحث مستندسازی در تمام کشور به یک شکل است و در یزد به شکلی دیگر، به نحوی که در سایر استان‌ها بحث مستندسازی مالی بوده اما در یزد علاوه بر بحث مالی، موقوفه نیز اضافه شده است.

به گزارش فارس،فلاطون‌زاده خاطرنشان کرد: در یزد بیشتر دستگاه‌های دولتی زمین موقوفه دارند و ساختمان مربوط به دولت بوده که مستندسازی این ساختمان‌ها در استان مشکلات ساز شده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..