مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

۱۳ هزار سالمند ناتوان در یزد نیازمند همراهی خیران هستند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه ۱۳ هزار سالمند ناتوان در یزد نیازمند کمک خیران هستند، گفت: خیران در قالب طرح منزلت به این سالمندان به عنوان پدر و مادر معنوی خود کمک کنند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳ هزار سالمند ناتوان و نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار داشت: مردم خیراندیش استان یزد می‌توانند با مشارکت در طرح منزلت، ماهاانه حداقل ۵۰ هزار تومان به سالمندان ناتوان و نیازمند به‌عنوان پدر و مادر معنوی خود کمک کنند.

وی با اشاره به لزوم جذب حامی برای سالمندان همانند طرح اکرام و محسنین برای حمایت مستمر از سالمندان نیازمند، بیان کرد: این نهاد برای انسجام در حامی یابی برای سالمندان نیازمند اقدام به طراحی شناسنامه ویژه برای آنان کرده که در این شناسنامه مشخصات فرد سالمند، خدمات موردنیاز، نحوه کمک به آنان لحاظ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: ۳۷۳ سالمند تحت حمایت این نهاد نیاز به نگهداری دارند و تأمین پوشینه برای آنان به جهت تحمیل هزینه بالا نیازمند مشارکت خیران و اقشار مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: این نهاد همچنین در تلاش است با حمایت مراکز بهداشتی درمانی به‌ویژه داروخانه‌ها و صنف لوازم تجهیزات پزشکی برای حمایت از سالمند خاص به‌صورت مستمر و ماهیانه نسبت به تأمین پوشینه و تجهیزات اولیه پزشکی مانند عصا و واکر مورد نیاز با مشارکت خیران اقدام کند.

شجاعان تصریح کرد: خیران می‌توانند در صورت تمایل برای ارائه کمک‌های غیر نقدی و ملاقات با سالمند تحت حمایت خود با دفاتر کمیته امداد در سراسر استان در ارتباط باشند.

وی با اشاره به روش‌های کمک غیرحضوری به سالمندان نیازمند، بیان کرد: نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۸۷۷* تلفن همراه و یا از طریق سامانه گویای ۰۹۶۸۸۷ و همچنین مراجعه به سایت این نهاد به آدرس www.emdad.ir به‌صورت غیرحضوری به سالمندان نیازمند کمک کنند.

شجاعان یاداور شد: شماره تماس ۱۸۱۱ نیز برای پاسخگویی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..