شناسایی ۱۸ هزار خانواده توسط تیم‌های رصد و شناسایی

با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان یزد، 9 درصد کل خانواده‌های استان شناسایی و رصد شده اند.

به گزارش یزدی نیوز، نشست روند پیشرفت و چگونگی طرح شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مدیر پرستاری قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده معاونت بهداشتی و مدیران معاونت بهداشتی یزد برگزار شد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی در این نشست گفت: کاهش انتشار بیماری، کم کردن تعداد بستری در بیمارستان‌ها و کاهش میزان مرگ و میر کووید ۱۹ از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در کشور است.
دکتر حضرتی افزود : در بررسی‌های انجام شده، در برخی شهرستان‌های استان از جمله خاتم این طرح با سرعت بیشتر انجام شده و در برخی شهرستان‌ها سرعت کار پایین است که سرعت عمل بیشتری را می‌طلبد و در مجموع در استان یزد فعالیت‌های اصولی و پایه‌ای بسیار خوبی در اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شده است که قابل تقدیر می‌باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت: اولین جلسه ستاد استانی طرح محله محور شهید سلیمانی ۲۰ ابان ماه با هفت کمیته تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد.
دکتر دهقانی با اشاره به تعیین سر خوشه در محلات افزود : در حال حاضر در استان به ۳ هزار و ۴۱۸ سرخوشه نیاز است که از این تعداد هزار و ۸۳۱ نفر معرفی شده اند و هزار و ۷۴۵ نیرو نیز آموزش دیده اند.
وی گفت : از آغاز طرح در استان، ۱۸ هزار خانواده که شامل ۹ درصد کل خانوار‌های استان هستند، رصد و در این موارد ۸۵ فرد مشکوک به کرونا شناسایی شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت ۳۹۴ نفر در ۱۹۹ تیم رهگیری افزود : تاکنون ۳ هزار و ۶۴۷ نفر توسط این تیم رهگیری شده اند و از ۱۵ اذرماه تا ۱۲ دی ماه، ۶۲۵ مورد تست سریع توسط این تیم انجام شده است.
دکتر دهقانی گفت : ۲۲۰ نفر در قالب ۸۳ تیم نیز مراقبت در منزل را انجام می‌دهند و از ۱۵ اذرماه تا ۱۲ دی ماه، هزار و ۶۷۸ مورد مراقبت در منزل توسط این تیم انجام شده است و ۱۹ مورد برای ادامه درمان به بیمارستان ارجاع داده شده اند.
وی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارتی با کمک هلال احمر در استان افزود : تاکنون ۷۰۲ نفر در قالب ۳۷۹ تیم فعالیت می‌کنند و تاکنون ۲۰ هزار و ۱۵۱ مورد بازدید انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : همچنین ۵۰۰ تیم حمایتی با حضور بسیج در این طرح مشارکت دارند و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم درامد و اسیب دیده از کرونا از جمله فعالیت‌های تیم‌های حمایتی است.
بازدید از پایگاه مقاومت بسیج امام رضا (ع)، پایگاه سلامت مریم اباد و حضور در ستاد استانی مقابله با کرونا از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی به استان یزد است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..