امام جمعه یزد مطرح کرد:

حوزه‌های علمیه نیازمند منابع مالی پایدار/ وقف راهگشای مشکلات حوزه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حوزه‌های علمیه برای رونق و توسعه نیازمند منابع مالی پایدار هستند و این امر باید مدنظر موسسان مدارس علمیه باشد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مدیران مدرسه علمیه حضرت زینب (س) اظهار داشت: برای حوزه‌های علمیه باید منابع مالی پایدار درنظر گرفته شود تا محتاج دولت‌ها نباشند و بتوانند خودشان را اداره کنند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که موسسان مدارس علمیه، برای درآمد مدارس، موقوفاتی را نیز در نظر بگیرند و به طور قطع، وقف راهگشای مشکلات مالی حوزه‌های علمیه خواهد بود.

ناصری با اشاره به تجربیات خود در استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در زمان احداث مصلای شهرکرد که در نوع خود بی‌نظیر است، طرحی ارائه شد که با اجرای آن هم برای مردم سامان اشتغالزایی شد و هم نیازهای حوزه‌های علمیه آن منطقه تامین شد و پیشنهاد می کنم این طرح در یزد نیز اجرایی شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه یزد تاکید کرد: برای این مراکز در استان باید کار اساسی شود تا طلاب فارغ از مسائل مالی بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی با اشاره به پیشنهادات عمرانی مطرح شده تصریح کرد: توصیه می کنم که خیران مدارس علمیه، خود با نظارت به موضوع موقوفات برای مدارس ورود کنند.

ناصری، یکی از پیشنهاداتی که می‌تواند هم اشتغالزا باشد و هم به تامین منابع مالی مورد نیاز حوزه‌ها کمک کند را ایجاد صنعت پوشاک اعلام کرد و گفت: این صنعت نه تکنولوژی بالایی نیاز دارد و نه سرمایه گذاری چندانی و تنها با آموزش، می‌توان این صنعت را به راه انداخت که پیشنهاد می کنم موسسان مدارس علمیه، این مهم را نیز دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان تا زمانی که زنده است، به پوشاک نیاز دارد، افزود: اگر صنعت پوشاک در استان یزد پا بگیرد، علاوه بر اشتغال گروه زیادی از بیکاران به ویژه زنان سرپرست خانوار، کشور را نیز از واردات پوشاک بی‌نیاز می کند و از درآمد آن می‌توان هزینه‌های حوزه های علمیه را نیز تامین کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..