فرماندار یزد تأکید کرد:

اجرای موفق طرح خود مراقبتی مساوی ارتقاء سطح سلامت جامعه است

فرماندار یزد با اشاره به اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی گفت: موفقیت در خود مراقبتی باعث افزایش طول عمر، داشتن مردمی سالم تر، کاهش معلولیت ها، مرگ و میر، هزینه های درمان و ارتقاء سطح سلامت جامعه می شود.

به گزارش یزدی نیوز، ‌اولین جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان و جمعی از مدیران برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته با برگزاری منظم جلسات، مسائل و مشکلات بهداشتی شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و با همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی عضو این شورا بسیاری از آنها مرتفع شد.

فرماندار یزد با بیان اینکه بهداشت و سلامت از مهمترین مؤلفه های توسعه صنعت گردشگری است افزود: خوشبختانه در ایام عید نوروز ۹۵ مرکز بهداشت شهرستان با همکاری سایر ادارات و نهادها طرح های خوبی را به منظور جلوگیری و برخورد با متخلفان و ارتقاء بهداشت محیط را اجرایی کرد که گردشگران نیز به این امر اذعان توجه داشتند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی گفت: موفقیت در خود مراقبتی باعث افزایش طول عمر، داشتن مردمی سالم تر، کاهش معلولیت ها، مرگ و میر، هزینه های درمان و ارتقاء سطح سلامت جامعه می شود.

" شاکری شمسی " با تأکید به اینکه سلامت متکی بر مردم  نیاز به همراهی همه افراد، مردم، بیماران، متخصصان بهداشت و درمان دارد تصریح کرد: این برنامه یکی از شاخه های طرح تحول نظام سلامت است که می‌تواند در راستای ارتقای سواد سلامت مردم نقش بسیار مطلوبی را ایفا کند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان « سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » از سوی مقام معظم رهبری ابراز داشت: مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی،بهره مندی از جامعه سالم با افراد توانمند است.

فرماندار یزد نقش مؤثر رسانه های را در ارتقای فرهنگ خود مراقبتی مهم دانست و خاطرنشان کرد:  رسانه ها می توانند مردم را توانمند سازند و رسانه ها به ویژه امروزه شبکه های اجتماعی نقش موثری در توانمند کردن مردم در خود مراقبتی و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارند.

" شاکری شمسی " در پایان رسیدگی به بهداشت و سلامت را از اولویت های مهم دولت یازدهم بر شمرد و افزود: لازم است نظام سلامت با سرعت بیشتری برای بهتر شدن کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی گام بردارد.

بخش نظردهی بسته شده است..