رونق کم سابقه سینما در یزد

no-thumbs

حالِ سینما در یزد آنچه چشم ها می بیند و ازدحام جمعیت و پرشدن سالن‌ها گواهی می دهد، این روزها خیلی خوب است.

به گزارش یزدی نیوز همین چندماه پیش بود که دیدن اکثر فیلم ها در سینما به گونه ای اکران خصوصی برای تعداد انگشت شمار از تماشاچی ها به حساب می آمد ولی انگار موج کشوریِ سینما رفتن، به یزد هم رسیده و این اتفاق میمون و مبارکی است.

روزنامه بشارت نو در شماره ۱۰۸۸روز پنجشنبه خود در صفحه ۴ در گزارشی با عنوان 'رونق کم سابقه سینما در یزد' به بررسی وضعیت استان و استقبال این روزهای مردم پرداخته است.
فصل خوش سینما با اکران های نوروزی شروع شد و فروش چند میلیاردی اکثر فیلم ها آن هم در ژانرهای مختلف، همچنان ادامه دارد بطوریکه زمان اکران این فیلم ها در اکثر سینماها تمدید شده است و این آشتی ملی مردم و سینما، سال خوبی را برای هنر هفتم نوید می دهد که اگر توسط مسئولین و سینماگران قدر دانسته نشود، شاید تکرارش دیگر ممکن نباشد.
*قرار گرفتن سینما در سبد زندگی مردم
احسان شوق الشعرا، مدیر سینما تک استقبال یزدی ها از سینما را کم نظیر دانست و گفت: از زمان شروع اکران های نوروزی تا امروز تقریبا بلیط تمام سانس های سینما تک به فروش رسیده به طوریکه سانس های روزهای تعطیل نیز پیش فروش شده است.
شوق الشعرا استقبال مردم از ژانرهای مختلف سینمایی را نکته حائز اهمیتی دانست و افزود: آنچه در سالهای قبل شاهد بودیم، یزدی ها معمولا از فیلم های کمدی و ژانر طنز استقبال می کردند و میزان فروش فیلم های اجتماعی پایین بود. اما در ماههای اخیر شاهد وجود تنوع سلیقه سینمایی در مخاطبان یزدی هستیم که نکته ای ارزشمند است.
وی در خصوص دلایل آشتی مخاطبان با سینما در یزد اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که در گسترش فرهنگ سینما رفتن موثر بوده، ارائه بلیط به ارگان ها و موسسات مختلف در طول سالهای گذشته است که باعث شده تا خانواده ها از قشرهای مختلف به سینما بیایند و به نوعی سینما را به عنوان یک تفریح سالم فرهنگی و خانوادگی در سبد زندگی خود وارد کنند.
مدیر سینما تک در ادامه افزود: تبلیغات مناسب فیلم ها در سطح شهر و خصوصا در شبکه های ماهواره ای نیز تاثیر مناسبی در جذب مخاطب داشته به طوری که جنبه های مختلف یک فیلم به مردم معرفی می شود و مخاطب را متقاعد می کند که به سینما برود. البته استقبال مسافران نوروزی از سینما در یزد هم بسیار چشمگیر بود.
وی یکی دیگر از عوامل استقبال خوب مردم در سراسر کشور از سینما را کیفیت بالای فیلم های تکران شده دانست.
شوق الشعرا در خصوص اکران فیلم های “هنر و تجربه” در سینما تک که قرار بود در سال ۹۴ اتفاق بیافتد، اظهار داشت: یک سالن جدید با ظرفیت ۱۰۰ نفر در مجموعه سینما تک احداث شده که مختص اکران فیلم های بخش هنر و تجربه، سینمای مستند، فیلم های کودک و فیلم کوتاه است که مراحل نهایی آماده سازی را طی می کند و تا یکماه دیگر به بهره‌برداری می رسد.
** سینماداران نیازمند حمایت مسئولین
مدیر سینما تک در خصوص مشکلات اقتصادی که گریبانگیر سینماداران است، گفت: هرچند رونق سینماها با حضور مردم، درآمد سینماداران را افزایش می دهد اما جوابگوی هزینه ها و تعهدات مالی آنها نیست و با وجود مشکلات اقتصادی خانواده ها، امکانی برای برطرف کردن مشکلات مالی سینماداران از طریق افزایش بهای بلیط سینما وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه خاطر شان کرد: تعطیلی یک سینما تنها به کارکنان آن آسیب نمی زند، بلکه موجب خسارت دیدن آحاد مردم می شود و امکان یک تفریح سالم فرهنگی را از ساکنین شهر می گیرد. نیاز است همان طور که مسئولین برای برطرف کردن مشکل کارخانجات و واحدهای تولیدی، جلسات متعدد می گذارند و تسهیلات متنوع به آنها ارائه می کنند، سینماداران که تولید کننده فضایی فرهنگی برای خانواده ها هستند نیز مورد حمایت قرار گیرند.

بخش نظردهی بسته شده است..