توسعه صنعتی مناطق روستایی با حفظ محیط طبیعی

رئیس کل دادگستری استان یزد: توسعه صنعتی مناطق روستایی با حفظ محیط و بافت طبیعی مناطق روستایی انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز دهشیری در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه در نیر با اشاره به خشک سالی‌های اخیر و لزوم توجه به بحث اشتغال در مناطق روستایی گفت: توسعه صنعتی مناطق روستایی با حفظ محیط و بافت طبیعی مناطق روستایی انجام شود.

وی هدف از این جلسه بررسی موانع و مشکلات صنعت و تولید و همچنین بررسی وضعیت اراضی و منابع طبیعی با توجه به بکر بودن این منطقه در قالب بازدید میدانی با حضور برخی مسئولان استان برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد به خشک سالی‌های اخیر در مناطق روستایی و مهاجرت‌های صورت گرفته از این مناطق اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همت مسئولان و فعالان اقتصادی و جوانان، شهر نیر توانسته است با ایجاد کارگاه‌های تولیدی مانع از مهاجرت جوانان شده و حتی در این شهر شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

دهشیری با اشاره به بکر بودن مناطق روستایی به ویژه مناطق خوش آب و هوا، چون شهر نیر اظهار داشت: باید در این مناطق با حفظ بافت طبیعی و روستایی به فکر توسعه صنعت و تولید جهت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باشیم.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه صنایع منطقه و ایجاد فضای اسکان شاغلین و جلوگیری از تخریب اشجار و تفکیک غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی با تاکید بر لزوم حفظ محیط آن معاونت عمرانی استانداری و شورای برنامه ریزی استان جهت اصلاح طرح تفصیلی شهر اقدامات لازم را با توجه به پیشنهادات شورای اسلامی شهر انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به محدود بودن منابع آبی شهر نیر افزود: با مصوبه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آب منطقه‌ای همکاری لازم را جهت تامین آب صنایع در این منطقه داشته باشد.
دهشیری تصریح کرد: اداره راهداری نیر در بخش حقوق عامه و جهت جلوگیری ازتلفات جاده‌ای به موضوع ایمن سازی جاده‌های نیر اهتمام داشته باشد.

وی افزود: به جهت ضرورت اسکان شاغلین در این منطقه الحاق محدوده به روستای حسین آباد در دستور کار کمیسیون الحالق محدوده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..