رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد:

جشنواره قصه‌گویی سرداران شهید و شهدای استان یزد برگزار می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد از برگزاری جشنواره قصه گویی سرداران شهید و شهدای استان یزد در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، عباس ملازینلی،  در چهارمین نشست خبری کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد از تدارک و پیش‌بینی ۲۸ برنامه ویژه هنری در قالب دومین کنگره شهدای استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه ها تلاش شده سیره شهدا، راه و منش آنها مدنظر باشد زیرا معتقدیم، شهدایی که قرار است به آنها اقتدا کنیم، زمینی بودند و بین مردم زندگی می کردند و تنها منش آنها منجر به تعالی آنها شده است.

عباس ملازینلی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌هایی با برنامه‌های جدید و اثرگذار تاکید دارند بر این اساس تلاش ما ارائه برنامه‌های اثرگذار با مشارکت و همراهی مردم در محله هاست.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های کمیته فرهنگی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با عنوان جشنواره قصه گویی سرداران شهید و شهدای استان در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

ملازینلی همچنین از ساخت ۳۰ دقیقه انیمیشن سه بعدی با موضوع دفاع مقدس، ۱۰ طرح اینفوگرافی با موضوع شهدا، ساخت ۱۰ دقیقه موشن گرافی با موضوع نقش سپاه الغدیر در عملیات دفاع مقدس، ساخت تیزر تبلیغاتی دومین کنگره ملی شهدای استان، ساخت ۱۰ دقیقه سرود و … خبر داد و یادآور شد: ساخت مستند ویژه شهدا، آماده سازی و آذین بندی اتوبوس گردشگری ویژه شهدا، ساخت رادیو شهر آرا با محوریت چهار شهید شاخص استان و ساخت سه قسمت ویژه برنامه یزد بانو با محوریت شهدای شاخص زن استان از جمله برنامه های کمیته فرهنگی است.

۴۰۰ دقیقه محتوای فرهنگی برای کنگره تولید شد

دبیر کمیته فرهنگی کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد نیز در این نشست از تولید ۴۰۰ دقیقه محتوای فرهنگی شامل موشن گرافی، انیمیشن، بازی‌های اندروید و … خبر داد و اظهار داشت: از هنرمندان برای ارسال اثر در ۱۰ رشته ساخت بازی، تولید نرم افزار اندروید، انیمیشن، موشن گرافی، ساخت فیلم، کلیپ شعر، داستان نویسی، طراحی پوستر، خوشنویسی و… دعوت شده است.

سیدحسین راسخی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۳۰۰ اثر به دبیرخانه کمیته فرهنگی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد ارسال شده است.

راسخی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با ۴۰ خدمت شاخص محرومیت‌زدایی، متفاوت از سایر کنگره‌ها در حال فعالیت است و امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در قالب این کنگره رقم بزنیم.

اجرای طرح تجسمی «تن و تانک» در باغ موزه دفاع مقدس یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه های اجرا شده در قالب کنگره اظهار داشت: در باغ موزه دفاع مقدس طرح «تن و تانک» در حال اجراست و یکی از شاخص‌ترین طرح‌های تجسمی کشور در حوزه دفاع مقدس است.

علیرضا رسولی عنوان کرد: این طرح به عنوان یکی از برندهای تجسمی دفاع مقدس در کشور مطرح خواهد شد.

وی همچنین از کاشت هزار و ۶۵۰ نهال مثمر و غیرمثمر به یاد هزار و ۶۵۰ شهید شهرستان یزد در بلوار دفاع مقدس خبر داد.

مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد، اسفندماه امسال در یزد برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..